آرامش بهاری در بازار رمضان استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اختصاص حدود ۲۵۰۰ تن کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان به این استان خبر داد.

علی تشنه دل 28فروردین در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در استانداری سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این سهمیه به منظور حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و همچنین رفاه حال هم استانی‌ها و به ویژه اقشار آسیب پذیر به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اقلام مشمول طرح ضیافت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این طرح ۴۲۹ تن برنج ، ۴۲۹ تن شکر و ۴۲۹ تن روغن نباتی اختصاص داده شده است که از سوی شرکت های مباشر تامین در سطح استان عرضه خواهد شد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان ادامه داد: ۲۱۵ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۲۹ تن گوشت قرمز منجد و ۸۶۰ تن خرما از دیگر کالاهای اساسی است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سطح بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: زمان اجرای این طرح و توزیع کالاهای اساسی از تاریخ ۳۰ فروردین ماه لغایت سوم خرداد ماه پایان ماه مبارک رمضان است و شبکه توزیع اقلام مذکور با اولویت سازمان میادین میوه و تره بار ، فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های مصرف و توزیعی و شبکه های توزیع منتخب صنفی خواهد بود.

تشنه دل خاطرنشان کرد: در طرح ویژه تنظیم بازار ماه مبارک رمضان سازمان صمت با مشارکت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نسبت به تشدید نظارت و بازرسی در سطح عرضه اقدام خواهد نمود و همچنین تمهدیات لازم در خصوص عرضه مکفی و با قیمت و کیفیت مناسبت کالا در قالب عرضه مستقیم ، فروش فوق العاده و اینترنتی با در نظر گرفتن شرایط کنونی متاثر از شیوع ویروس کرونا اندیشیده خواهد شد.