آورده متقاضیان طرح ملی مسکن ۷۰۹ میلیارد تومان آب رفت

درحالی عضو هیئت مدیره بانک مسکن هفته گذشته رقم ‌واریزی متقاضیان طرح ملی مسکن را ۶۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد که مقام مسئول وزارت راه امروز گفت:مبلغ واریزی ۵۶۶۱ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به جدیدترین وضعیت طرح ملی مسکن گفته بود: تاکنون 208 هزار و 364 نفر پذیرفته شده نهایی طرح ملی مسکن به بانک معرفی شده‌اند. از این تعداد 145 هزار و 904 نفر وجوه اولیه خود را برای اجرای طرح و معرفی به پروژه‌ها واریز کرده‌اند.

علمداری افزود: مبلغ واریز شده توسط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای اجرای طرح 6370 میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که 62 هزار و 460 متقاضی معرفی شده به بانک تاکنون برای واریز وجوه خود برای اتصال به پروژه‌ها اقدامی نکردند، تصریح کرد: تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک 509 پروژه به تعداد 41 هزار و 560 واحد بوده است.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن بیان کرد: تاکنون 78 پروژه به تعداد 3491 واحد به دفترخانه ارسال شده و با 82 پروژه معادل 6787 واحد مسکونی قرارداد امضا شده است.

این در حالی است که پایگاه خبری وزارت راه امروز به نقل  مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده رقم واریزی متقاضیان طرح ملی مسکن 5661 میلیارد تومان است. یعنی 709 میلیارد تومان کمتر از هفته قبل؟!

پروانه اصلانی در این باره گفته است: تاکنون 600 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ‌ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ملی مسکن تاکنون به حدود 135 هزار خانوار، واگذاری گروهی زمین انجام شده و ساخت حدود 340 هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس آغاز شده است. همچنین برای حدود 40 هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده، تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است.

وی گفت: در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن‌ها اجرایی می‌شوند، حدود 150 هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان، معادل 5661 میلیارد تومان است.

اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح ملی مسکن، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد: همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است.