اتمام پروژه اتصال شهرهای مرزی بانه و مریوان در آینده ای نزدیک

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه احداث راه اصلی مریوان به بانه ۴۸ کیلومتر است که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن انجام شده و مابقی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

عرفان مرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه ساخت راه اصلی بانه به مریوان از پروژه‌های زیربنایی استان به شمار می‌رود که با هدف اتصال دو منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در حال تکمیل است.

وی افزود: این پروژه علاوه بر کاربرد ویژه تجاری و اقتصادی می‌تواند در روان سازی تردد مرزنشینان کردستانی در این دو شهرستان بسیار مفید واقع شده و مسیر دسترسی به این نقاط را برای گردشگران تسهیل کند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی این پروژه از اتمام آن در آینده‌ای نزدیک در صورت تأمین اعتبار لازم خبر داد.

مرادی اظهار کرد: پروژه بهسازی و ارتقای جاده بانه به مریوان به راه اصلی در دستور کار این اداره کل بوده و طول این پروژه از شهر بانه تا دوراهی «دواب» ۴۸ کیلومتر است که عملیات راهسازی ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و تنها هشت کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: برای هشت کیلومتر باقیمانده به اعتباری در حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این مسیر باشیم.