از بهسازی پل‌های عابر پیاده تا ایمن سازی ۷۰ نقطه در جنوب پایتخت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۲تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک این شهرداری اعلام کرد: در راستای بهبود وضعیت تردد عابران و ارتقا ایمنی شهروندان، بهسازی پل های عابر پیاده انجام شد.

امیر حسین حیدرنیا با اشاره به اینکه رنگ آمیزی پل های عابر پیاده با هدف مناسب سازی و زیبا سازی انجام شد، افزود: به منظور افزایش رفاه و آسایش بیشتر شهروندان به خصوص افراد سالخورده، کودکان و بانوان در استفاده از پل های عابر مکانیزه و تردد در محل های نزدیک به این فضاها، رسیدگی به این پل ها با اولویت نقاط آسیب خیز در دستور کار قرار و اجرایی شد.

حیدرنیا ادامه داد: در این راستا رسیدگی به وضعیت نورپردازی، شستشو، پاکسازی، رنگ آمیزی پل ها همزمان با طرح تحول نگهداشت شهر انجام شد.

وی در خصوص رفع نواقص پل های عابر گفت: در این طرح موضوعی که به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است، ضمن بازبینی پل های عابر مکانیزه و غیرمکانیزه در صورت داشتن معایب و مشکلات فنی رفع عیب و نقص می شود.

ساماندهی میدان فتح مطالبه اصلی شهروندان است

شهردار منطقه ۹ اعلام کرد: ساماندهی نهایی وضعیت میدان فتح یکی از مطالبات اصلی شهروندان که اجرای پروژه باعث حل شدن گره ترافیکی غرب تهران خواهد شد.

محمد جواد خسروی با حضور در مسجد خامس آل عب ا (ع) و در دیدار با شهروندان محله مهرآباد جنوبی با قدردانی از مدارا و همراهی شهروندان منطقه ۹ با شهرداری گفت: مطالبه گری شهروندان باعث تقویت مدیریت شهری خواهد شد، از این رو ما در مجموعه شهرداری از رویکرد مطالبه گری استقبال کرده و خواهان همراهی و هم افزایی شهرداری و شهروندان هستیم.

وی چالش های مشترک محلات را نگهداشت شهر، فاضلاب شهری و نیز سرانه پایین ورزشی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: به عنوان خادم مردم در شهرداری سعی داریم ضمن تحول در حوزه خدمات شهری از جمله نظافت و رفت و روب شهر، زمینه نشاط اجتماعی و تحرک شهروندان را فراهم کنیم.

شهردار منطقه ۹ در پاسخ به یکی از شهروندان در زمینه کمبود بازار میوه و تره بار گفت: چند زمین مناسب برای احداث بازار میوه و تره بار در منطقه شناسائی شده که با هماهنگی و پیگیری های بعدی زمینه اجرائی شدن این تصمیم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی سرای محلات اضافه کرد: مدیریت شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی حساسیت ویژه ای دارد، از این رو به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت سرای محلات در راستای اهداف متعالی فرهنگی اجتماعی هستیم.

در ادامه دیدار شهردار منطقه ۹ با نمازگزاران مسجد خامس آل عبا(ع)، برخی از شهروندان مسائل و مطالبات خود در حوزه های مختلف اعم از عمرانی و ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی طرح کرده و دستورات لازم برای حل مشکلات در چارچوب مقررات صادر شد.

گفتنی است محمدجواد خسروی شهردار منطقه۹ با حضور مستمر در بین شهروندان در مساجد غرب تهران، ضمن گفت و گو با شهروندان در جریان مطالبات و مسائل شهری قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ در دومین جلسه کمیته ایمنی ساختمان‌های این منطقه جنوبی پایتخت گفت: طبق بررسی ها و اقدامات کارشناسی صورت گرفته در محدوده منطقه ۱۷ که ۲۱۶ هکتار بافت فرسوده دارد، ۸۴ ساختمان ناایمن در ۱۴ محله این منطقه شناسایی و اخطارهای لازم در این زمینه صادر و ابلاغ شده است.

رضا شنگی که در جمع مدیران شهری و فرماندهان سازمان آتش نشانی سخن می گفت افزود: موضوع ایمنی ساختمان ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، به همین منظور با دو محور به سمت کاهش ساختمان های نا ایمن باید رفت؛ نخست اینکه با نظارت دقیق در زمان ساخت و ساز بناهای جدید اجازه ندهیم بنای نا ایمن دیگر ایجاد شود و دوم اینکه رفته رفته به سمت کاهش بناهای ناایمن موجود با اقدامات ایمن سازی برویم.

وی ادامه داد: برای داشتن شهر ایمن مدیریت شهری باید با شهروندان تعامل داشته باشد تا از طریق تعامل و ارتباط مناسب با شهروندان بسیاری از ساختمان های نا ایمن را برطرف کنیم، که جا دارد مدیریت جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه با همکاری سازمان آتش نشانی این تعامل را با ظرفیت مساجد و سراهای محله به وجود آورند.

شهردار منطقه ۱۷ عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در منطقه ۱۷ در زمان بحران، کمبود شیرهای آتش نشانی است که خوشبختانه در جلسه ای که با مدیریت جدید سازمان آب و فاضلاب برگزار شد، موافقت تامین آب شیرهای آتش نشانی معابر صورت گرفت و سازمان آتش نشانی تعداد و محله مورد نظر را به شهرداری منطقه اعلام کند تا این اقدام نیز صورت گیرد.

دستور شهردار منطقه ۸ به نهادهای نظارتی برای بررسی دقیق کلیپ کودک زباله‌گرد

شهردار منطقه ۸ گفت: در پی انتشار کلیپی مبنی بر دریافت وجه از عوامل غیرمجاز پسماند توسط ماموران شهرداری، دستور بررسی دقیق این موضوع را به نهادهای نظارتی داده ام.

فاطمه تنهایی با اشاره به کلیپ زباله گردی که مدعی شده به ماموران شهرداری ماهانه پول می دهد، ضمن تشکر از حس مسئولیت پذیری شهروندان منطقه ۸ گفت: پدیده شوم زباله گردی به صورت غیرقانونی متاسفانه سال‌هاست که معضل شهرها است و هیچ کدام از این عوامل غیرمجاز پسماند تحت سرپرستی پرسنل و یا نیروی پیمانکار شهرداری نیستند و این موضوع اخیرا توسط نهادهای نظارتی به صورت مداوم کنترل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین مجددا به تمام پیمانکاران تذکر داده می شود که نسبت به برداشت مواد بازیافتی از مخازن پسماند سطح شهر خودداری کرده و صرفا با همکاری و آموزش شهروندان نسبت به تفکیک و دریافت پسماندهای بازیافتی از مبدا(منازل و ادارات) اقدام کنند.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: در این راستا با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی نیز طرحی درخصوص برخورد با خریداران ضایعات غیرمجاز در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد و همچنین شهروندان با حس مسئولیت پذیری می توانند با تفکیک پسماند از مبدا و محل تولید، گام مهمی در جهت کاهش پدیده شوم زباله گردی بردارند. سامانه ۱۳۷ نیز آماده دریافت درخواست های شهروندان جهت تحویل پسماندهای بازیافتی است.

وی گفت: شهرداری منطقه نیز از شهروندان مطلع درخواست می‌کند در صورتی که اطلاعاتی از این افراد و یا هر گونه مدرک در این خصوص دارند با روابط عمومی شهرداری منطقه۸ و یا با شماره ۹۶۰۳۶۰۳۲۱ تماس بگیرند.

اجرای طرح بهسازی منظر شهری در بزرگراه اشرفی اصفهانی

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو اعلام کرد: طرح بهسازی منظر شهری با حذف سازه های تبلیغاتی غیر استاندارد در بزرگراه اشرفی اصفهانی اجرا شد.

علیرضا جعفری با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اینکه ایجاد وحدت بصری در تابلوها نقش بسزایی در هماهنگی نما و زیبایی شهری دارد، حذف سازه های تبلیغاتی غیر استاندارد و یکسان سازی سردر واحد های صنفی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح بهسازی سیما و منظر شهری و رفع ناهنجاری های شهردر قالب ساماندهی تابلوهای صنوف درحال اجرا است، افزود: با اجرای این طرح زوائد نمای ساختمانها و اصناف بزرگراه اشرفی اصفهانی با همکاری شهروندان جمع آوری و یکپارچه سازی تابلوها مطابق با استاندارد و شیوه‌نامه مشخص اجرا شد.

جعفری با بیان اینکه با این طرح، سیمای منظر شهری بزرگراه اشرفی اصفهانی از آشفتگی خارج شد، افزود: در حال حاضر طرح ساماندهی بصری تابلوهای صنوف در خیابان های ستارخان، دادمان، کوی نصر و شهرک نیایش اجرا شد و مابقی خیابان های نیز در برنامه های اتی پیش بینی شده است.

بیش از ۷۰ نقطه از منطقه ۱۹ بهسازی شد

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: بیش از ۷۰ نقطه از معابر این منطقه در راستای اجرای طرح تحول در نگهداشت شهر با اجرای عملیات آسفالت بهسازی شد.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بهسازی و رفع نواقص عمرانی معابر در راستای سهولت تردد شهروندان و خودروها، این موضوع در اولویت اقدامات عمرانی طرح تحول در نگهداشت شهر قرار گرفت که درهمین راستا از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۷۰ نقطه از معابر این منطقه در نقاطی همچون خیابان میثاق جنوبی کوچه ۷۹، خیابان شهید عیسی بیگلو کوچه مدرسه، خیابان شهید بهشتی کوچه باغ صدری و … با صرف بیش از ۱۰۰۰ تن آسفالت بهسازی شد.

وی در ادامه از مناسب سازی خیابان ۲۰ متری شهرک وصال خبر داد و افزود: این عملیات به منظور رفاه حال شهروندان بویژه افراد دارای معلولیت در قالب اجرای جدول، کف پوش و پیاده روسازی در ۴۰۰ متر از این خیابان در حال انجام است.

به گفته هدایت فعالیت مناسب سازی یکی از فرعی های منتهی به این خیابان (نیلوفر ۳) نیز به طول ۶۵ متر به اتمام رسیده است.