از رفع تصرف زمین‌های ملی تا توقف عملیات اجرایی تقاطع غنی‌آباد استان تهران در نوروز

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، خلیل محبت خواده از آماده باش یگان حفاطت از اراضی و رفع تصرف ۳۹۷ میلیارد تومان از زمین های ملی در نوروز امسال خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی آماده باش یگان حفاظت از اراضی (۲۸ اسفند ۱۴۰۱) تا ششم فروردین سال جاری، ۱۹ مورد عملیات رفع تصرف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۶۱ هکتار از زمین های ملی در شهرهای دماوند، پردیس، فیروزکوه، پاکدشت، تهران، ملارد و رباط کریم از دست متصرفان آزاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: هر گونه درختکاری، دیوارکشی، تسطیح اراضی، شخم زنی، ساخت و ساز غیرمجاز و اعمال دیگر را رصد کرده و مانع حضور زمین خواران و تصرف اموال بیت المال خواهیم بود.

پیگیری عملیات اجرایی ساماندهی تقاطع غنی آباد بعد از تعطیلات نوروز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: عملیات اجرایی ساماندهی تقاطع غنی آباد واقع در کمربندی دوم تهران که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود به دلیل افزایش تردد و ترافیک نوروزی و صلاحدید پلیس تا ۲۰ فروردین متوقف و سپس مجددا آغاز خواهد شد.

خلیل محبت خواه اظهار داشت: به دلیل اهمیت خاص این طرح را روزانه رصد می کنیم، پروژه ای که مورد درخواست ویژه مردم جنوب شرق استان و مسئولان است و با ساماندهی این تقاطع چند گره ترافیکی و نقطه پر حادثه مسیر مرتفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شاهد افزایش ایمنی و روانی ترافیک در محور کمربندی دوم تهران خواهیم بود.

محبت خواه هزینه اجرای طرح ساماندهی تقاطع غنی آباد را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تامین مالی در مدت ۶ ماه طرح به بهره برداری خواهد رسید.