استخراج پنج میلیون تن مواد معدنی ازمعادن چهارمحال و بختیاری

تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی ازمعادن چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

استخراج پنج میلیون تن مواد ازمعادن چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ، رییس سازمان صمت استان گفت: امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است که ارزش این تولیدات بیش از 455 میلیارد تومان است.

سجاد رستمی افزود: این مقدار مواد معدنی از 121 معدن فعال با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال ازشهرستان‌های ۱۰ گانه استخراج شده است.

وی افزود: امسال تاکنون استخراج مواد معدنی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

وی با اشاره به این که هم اکنون هزار و 62 نفردرمعادن چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، افزود: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی درصنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

سجاد رستمی با اشاره به ارسال بخشی ازمواد معدنی برای فرآوری به دیگرمناطق کشورافزود: بهره گیری ازتوان بخش خصوصی برای راه اندازی واحد‌های فرآوری در این استان از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری است.

وی همچنین به صدور دو پروانه بهره برداری جدید معدن در این استان اشاره کرد و افزود: در این مدت سه پروانه اکتشاف ودو گواهی کشف معدن صادر شده است.

سجادرستمی گفت: تاکنون سه پهنه معدنی در چهارمحال و بختیاری تعریف شده که درحال تکمیل اطلاعات هستند ودر این مناطق احتمال قابلیت معادن مس ، روی ، خاک نسوز ، طلا و سرب وجود دارد.