اصفهان میزبان ۷ کشور فعال در حوزه سنگ و معادن می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: به دنبال برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته، اصفهان میزبان ۷ کشور فعال در این عرصه شامل روسیه، ترکیه، ارمنستان، ایتالیا، چین، اردن و امارات می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مرتضوی روز یکشنبه با بیان اینکه زمان افتتاح این نمایشگاه سوم آذرماه است و به مدت سه روز ادامه دارد، اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ شرکت سنگ و معادن از استان‌های مختلف کشور و نمایندگان شرکت های سنگ و معادن ۷ کشور در خصوص راهکارهای تبادلات تجاری با یکدیگر به گفت و گو می نشینند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط آخرین دستاوردها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه این نمایشگاه، بزرگترین نمایشگاه سنگ و معادن منطقه مرکز و جنوب کشور به شمار می‌رود، افزود: نمایشگاه در ۳۰ هزار مترمربع فضای برپا می شود و شرکت‌های فعال در حوزه سنگ و معادن از ۱۳ استان شامل تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان و لرستان در این رویداد حضور دارند.

مرتضوی به حوزه فعالیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه سنگ اشاره کرد و ادامه داد: فعالان حوزه اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری معادن سنگ، مهندسان مشاور، پیمانکاران، فعالان حوزه ماشین‌آلات استخراج و فرآوری سنگ، فعالان بخش تجهیزات و ادوات معادن و کارخانجات سنگ، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات ایمنی مرتبط با سنگ و معادن، فعالان حوزه حمل و نقل و بازرگانی و همچنین فعالان حوزه محیط زیست، نشریات تخصصی، تشکل‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حضور می یابند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمایشگاه سنگ اصفهان نسبت به دوره قبل از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است، گفت: حضور شرکت‌های بزرگ و برندهای نقش‌آفرین در حوزه سنگ و معادن در این نمایشگاه قطعی شده است؛ همچنین پیش‌بینی شده تا در کنار این نمایشگاه فستیوال طراحی سنگ‌های کوچک مقیاس، همایش سنگ و کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی نیز برگزار شود.

مرتضوی با بیان اینکه نمایشگاه سنگ اصفهان، به عنوان معتبرترین نمایشگاه تجاری سنگ در ایران، ارتقا و پیشرفت شرکت‌هایی که تولید فناوری برای این صنعت انجام می‌دهند را هدف خود قرار داده است، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف این نمایشگاه آن است که محصولات، تجهیزات و فناوری‌های جدید را به نمایش بگذارد و فرصتی برای تجارت فراهم کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: کمک به توسعه روابط در دنیای سنگ و تلاش برای ارتقای وضعیت صنعت سنگ و افزایش حجم تجارت آن در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته از ساعت ۱۰ تا ۱۸ روزهای سوم تا ششم آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت برپا می‌شود و میزبان فعالان، کارشناسان، متخصصان و علاقمندان این حوزه خواهد بود.