اصلاحات کمیسیون عمران در طرح جهش تولید و تامین مسکن

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصلاحات این کمیسیون در طرح جهش تولید و تامین مسکن در بحث تامین منابع و مصالح ساختمانی را تشریح کرد.

 

 

اقبال شاکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به  اصلاحات انجام شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن از سوی کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید و تامین مسکن با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت و پس از اصلاحات نهایی، جهت بررسی جزئیات در صحن مجلس به هیات رئیسه ارائه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این اصلاحات یک میلیون مسکن در هر سال به مدت چهار سال ساخته خواهد شد و ۷۰ درصد هزینه ساخت از طریق اعطای تسهیلات با نرخ سود مناسب و مصالح نیز از طریق خرید از بازار بورس به صورت ریسک پذیر تامین خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ سال در نظر گرفته شده است و صندوقی در این طرح دیده شده تا منابعی را در خود جمع کند و برای حمایت از این طرح این منابع را در حمایت از ساخت واحدهای دیده شده قرار می دهد.

شاکری در پایان تاکید کرد: ان شاءالله با ارائه این طرح و بررسی جزئیات آن در صحن علنی و تصویب آن و پس از طی مراحل قانونی شاهد اجرایی شدن آن و ساماندهی بازار مسکن باشیم.

کلیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که مهرماه در صحن علنی به تصویب رسید برای بررسی بیشتر و رفع پاره ای از ابهامات به کمیسیون عمران ارجاع شد.

این کمیسیون اکنون این طرح را بررسی و ابهامات را برطرف کرده و به هیات رییسه داده تا برای بررسی در صحن علنی در نوبت قرار دهند.