اعتبارات ساخت مسکن روستایی در گلستان ۵ برابر شد‌

گروه استان‌ها – مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از افزایش ۵ برابری اعتبارات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی عصر امروز در جلسه بررسی تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: براساس آخرین آمارگیری که از در مهرماه امسال انجام دادیم حدود 110 هزار واحد بی دوام و کم دوام در روستاهای استان داریم که باید براساس یک برنامه ریزی مدون همه این واحدهای مسکونی را مقاوم سازی و نوسازی کنیم.

وی گفت: اعتبار نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان امسال 5 برابر سال‌های گذشته افزایش یافته و به 600 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: امسال 7 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، 3 هزار مسکونی ویژه محرومان و یکهزار واحد مسکونی خسارت دیده در حوادث استان نوسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان این آمادگی را دارد تا در یک برنامه 5 ساله نسبت به مقاوم سازی و نوسازی همه واحدهای کم دوام و بی دوام در روستاهای استان اقدام کند.

به گفته حسینی در حال حاضر 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان داده می‌شود. ضمن اینکه برای ساخت مسکن محرومان علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه 40 میلیون تومان 25 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: امضای تفاهم نامه با دستگاه‌ها و ادارات استان برای تامین مسکن اقشار مختلف و جامعه هدف آن دستگاه‌ها در راستای ایمن سازی واحدهای مسکونی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: طرح مسکن روستایی در استان حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است به زودی 15 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت این واحدها به استان اختصاص پیدا کند.