افزایش قیمت سیمان شایعه است

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزایش قیمت سیمان پاکتی و فله‌ای در این شهرستان شایعه بوده، بنابراین از شهروندان می‌خواهیم موارد تخلف را گزارش کنند.

به گزارش روزگار معدن به نقل از ایسنا، مهدی اسماعیلی افزود: هم اینک سیمان فله‌ای ۱۲۵ هزار ریال و سیمان پاکتی کارخانه ۱۴۰ هزار ریال با فراوانی در مصالح ساختمانی به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی مانند کم و گران فروشی، احتکار و اختفاء و امتنا از عرضه کالا را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ واحد بازرسی اداره صمت گزارش کنند.

وی اظهارکرد: بر حسب دستورالعمل‌های صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت کالاهای گروه سوم شامل سیمان، شن و ماسه، آجر، محصولات بتنی و غیره توسط واحدهای تولیدی و یا انجمن‌های متشکله از واحدهای ذینفع تعیین گردیده و ادارات دولتی مستقیما حق دخالت در قیمت‌گذاری را ندارند و تنها در صورت اثبات افزایش قیمت نامتعارف و غیرکارشناسی و اجحاف به مصرف‌کنندگان واحد بازرسی و نظارت اداره صمت بر اساس آنالیز ارائه شده موارد تخلف واحدهای تولیدی را به تعزیرات حکومتی گزارش می‌کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خاش ادامه داد: هم اینک قیمت هر بار ۱۰ تن آجر در خاش ۱۸ میلیون ریال بوده که ۲۵ درصد پائین تر از قیمت دیگر شهرهای استان به مصرف‌کننده این شهرستان عرضه می‌شود.

اسماعیلی گفت: به تخلفات این موضوع نیز در اداره صمت خاش با قاطعیت و جدیت رسیدگی می‌کنیم، بنابراین از مردم انتظار داریم موارد تخلف را اعلام و یا طرح شکایت کنند.