افزایش قیمت مصالح ساختمانی | قیمت هرتن آجر یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی قیمت مصالح ساختمانی را اعلام کرد و گفت: قیمت انواع شن و ماسه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شده و قیمت ابلاغی تحویل در کارخانه بوده و فروش بالاتر از این قیمت‌ها گرانفروشی محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محمودی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: فروش مصالح ساختمانی و هزینه حمل مصالح از در کارخانه تا محل کار باید مطابق مصوبه تنظیم بازار انجام شود،  در غیر این صورت تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش مصالح موظف به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام وآدرس خریدار و فروشنده (مشخصات واحد تولیدی مهمورشده)، برگ باسکول شامل وزن مجاز (بارگیری بیش از ظرفیت مجاز شامل افزایش قیمت حمل بار نمی‌شود) و سایر موارد لازم برای نظارت بر حمل بار با کامیون‌ها هست.

محمودی اضافه کرد: کرایه حمل انواع شن و ماسه از در کارگاه تا پای کار در سطح شهرستان ارومیه به شرح جدول ذیل است و پرداخت هزینه‌ها باید در یک مرحله و توسط یک دستگاه کارت خوان انجام شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: قیمت آجر با احتساب ارزش افزوده در کارخانه بابت هرتن، یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که هزینه حمل اعلام شده برای انواع شن و ماسه شامل حمل آجر نیز می‌شود.

محمودی عنوان کرد: واحدهای تولیدی ملزم به صدور فاکتورفروش با مشخصات مذکور و فروش محصول به مصرف کننده نهایی بوده و از فروش و پیش فروش محصول به کامیون‌ها و… خودداری کنند. مسئولیت رعایت قیمت مصرف کننده آجرفشاری (تا تحویل به مصرف کننده) بر عهده واحدهای تولیدی است. درصورت مشاهده یا گزارش هرگونه تخلف وفق قانون تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد خواهد شد.

وی گفت: قیمت هر تن گچ بسته‌بندی شده یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۳۰۰ ریال و هرکیسه سیمان تیپ یک در در نمایندگی‌های مجاز فروش ۱۴۸ هزار ریال، هر کیسه سیمان MC ۱۴۳ هزار ریال و هرکیسه سیمان pLc ۱۴۵ هزار ریال است و در ضمن هزینه بارگیری، تخلیه بار و حمل بار توافقی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی  افزود: هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار، کم‌فروشی، گرانفروشی و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.