اینجا گران‌ترین جاده جهان است

به گزارش عرشه آنلاین، یک مسیر ساحلی به طول ۱۲.۴ کیلومتر در رئونیون جزیره ای فرانسوی در اقیانوس هند یکی از گران ترین جاده های جهان است. تاکنون تنها مراحل ساخت هشت کیلومتر از آن عملیاتی شده است. با این وجود، کار تکمیل آن در حال پیشرفت است و علیرغم مشکلات فنی قابل توجه این پروژه بلندپروزانه در عرصه مهندسی عمران قرار است تا چهار سال دیگر تکمیل شود.

به نقل از ال پائیس، جاده ساحلی جدید یا Nouvelle Route du Littoral (NRL) سنت دنیس مرکز جزیره رئونیون را به شهر La Possession در شمال آن جزیره متصل می سازد. رئونیون در نزدیکی ماداگاسکار واقع شده اما قلمرویی کاملا اروپایی محسوب می شود زیرا یکی از چهار بخش خارج از کشور فرانسه است.

این جاده منحصربفرد که سال گذشته افتتاح شد تاکنون ۲ میلیارد یورو (۲.۱۹ میلیارد دلار) هزینه داشته است و انتظار می‌ رود برای تکمیل آن ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۷.۵ میلیون دلار) دیگر هزینه شود. این سرمایه گذاری مبلغ رکوردشکنی برای ساخت و ساز جاده محسوب می شود. پس از اتمام پروژه این بزرگراه احتمالا یکی از خیره کننده ترین جاده های روی سیاره زمین خواهد بود.

با این وجود، از زمانی که ساخت و ساز جاده ساحلی جدید در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد آن پروژه با مشکلات فنی متعدد و هم چنین تاخیر به دلیل کمبود مواد مواجه شده است. جاده ساحلی به طور متناوب مسیرهای معلق با موج شکن های ساخته شده در بستر خود را تغییر می دهد. هدف از این پروژه تسهیل ترافیک در جاده قدیمی و خطرناکی است که در امتداد ساحل قرار دارد. این جاده به دلیل رانش زمین از صخره های اطراف و شرایط آب و هوایی مانند سیل ک اغلب بر ترافیک تاثیر می گذارد دچار خطر ایمنی بوده است. کاهش ازدحام در این مسیر بسیار مهم است زیرا روزانه حدود ۶۰۰۰۰ وسیله نقلیه بین دو شهر آن جزیره تردد می کنند.

جاده ساحلی جدید در سال ۲۰۲۲ میلادی به روی ترافیک یک طرفه باز شد اکنون اما در هر دو جهت به روی ترافیک وسایل نقلیه باز شده است. علاوه بر مشکلات و تاخیرهای متعددی که در ساخت این مسیر رخ داده پروژه با مشکلات حقوقی نیز مواجه شده و مقام های فرانسوی نشانه هایی از بی نظمی مالی در محاسبات این پروژه را مشاهده کرده اند.