این روستا هر شب دفن می‌شود

برخی از روستاها در نهایت زیبایی و پاک بودن می‌توانند عجیب و مرموز هم باشند. در تمامی نقاط زمین می‌توان روستاهایی را یافت که برای خود داستان‌ها و افسانه‌های جالبی دارند.
روستای مدفون در روسیه

در شمال روسیه، روستایی مدفون در شن و ماسه وجود دارد که زندگی در آن هنوز جریان دارد. مردمان ساکن آن صبح که از خواب بیدار می‌شوند اطراف خود و خانه‌هایشان را زیر شن‌ها می‌یابند. شاید این موضوع برای شما جالب و یا ترسناک باشد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای مدفون در روسیه آشنا شوید.
روستای مدفون در روسیه

شوینا (Shoyna)، روستای کوچک روسیه که در کنار مدار قطب شمال قرار دارد، اغلب به عنوان شمالی‌ترین بیابان دنیا شناخته می‌شود. نکته عجیب درباره این روستا این است که در آن تا جایی که چشم کار می‌کند ماسه همه جا را پوشانده است.

روستای دفن شده در روسیه

تصور کنید در جایی زندگی کنید که شب بخوابید و صبح که قصد بیرون آمدن از خانه را داشته باشید، با در بسته‌ای روبرو شوید که هر چه تلاش می‌کنید باز نمی‌شود. انگار کسی یا مانعی، پشت در وجود دارد که به این راحتی‌ها هم کنار نمی‌رود. این همان اتفاقی است که هر روز صبح در این روستا می‌افتد و شن و ماسه چنان تا بالای در را می‌گیرد که تا بولدوزر شن‌ها را کنار ندهد در باز نمی‌شود.

البته مردم دیگر می‌دانند چگونه گرفتار این اتفاق نشوند. برای همین هیچ وقت شب‌ها در خانه‌هایشان را نمی‌بندند تا در خانه زندانی نشوند. در واقع افراد کمی که در آن زندگی می‌کنند هیچ وقت جرات نمی‌کنند که درب جلویی خانه‌هایشان را در شب ببندند چون می‌ترسند زنده زنده در میان تپه‌های شنی دفن شوند.

این روستا در جهان منحصربه‌فرد است. «شوینا» امروز در وسط بیابان قرار گرفته است. اما شواهد تاریخی نشان می‌دهد که در گذشته این روستا، منطقه‌ای بکر و پوشیده از خزه و درختان بود. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که چه چیزی ماسه‌ها را به این‌جا کشانده است اما متخصصان معتقدند که این اتفاق به دلیل تورهای ماهیگیری بزرگی بودند که به گیاهان کف دریا آسیب رساندند و باعث شدند که ماسه‌ها بالا بیایند و خودشان را به ساحل برسانند و در دهکده پراکنده شوند.