بازار خودرو کاهشی شد/ زور کرونا به دلالان چربید

پیشرانه- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از بازگشت آرامش و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در پی گسترش ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید موتمنی با اشاره به تأثیر منفی ویروس کرونا در بازار خودرو گفت: بازار خودرو که همواره نسبت به افزایش قیمت ارز و سایر اتفاقات واکنش نشان داده این بار نیز با گسترش ویروس کرونا شاهد تنش‌های جدیدی بوده و نبود خریدار این بازار را وارد رکود جدیدی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بازار اتومبیل آرام است و قیمت‌ها با نوسان همراه است به‌طوری‌که قیمت پراید ۱۱۱ به ۶۳ میلیون تومان کاهش‌یافته و قیمت پراید ۱۳۱ نیز به ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید ۱۵۱ نیز ۶۴ میلیون تومان رسیده است.

سمند ال ایکس، ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دنا تیپ یک، ۱۴۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۹۵ میلیون تومان، پژو دوگانه سوز، ۱۱۶ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ یک ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده، ۱۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ فول، ۱۰۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار فول ۱۲۵ میلیون تومان، سراتو ۴۰۵ میلیون تومان، سانتافه یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ نیز ۴۶۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

مؤتمنی با تأکید بر این‌که به نظر می‌رسد قیمت خودروها در روزهای آینده در بازار، کاهشی باشد، تصریح کرد: تأثیر کرونا بر کاهش قیمت‌ها در حالی است که قیمت دلار روند افزایشی داشته و این روند، تأثیر روانی خود را در بازار خودرو گذاشته است.

وی خاطرنشان‌ کرد: هم‌زمان با افزایش قیمت ارز، تمایل به فروش خودرو به‌شدت کاهش می‌یابد و اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی عده‌ای در فضای مجازی که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد، باعث تشویش بیشتر بازار می‌شود چراکه برابر نبودن عرضه و تقاضا در کنار دست‌کاری قیمت‌ها تعادل بازار را برهم می‌زند.

موتمنی ادامه داد: روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طی هفته جاری متأثر از ویروس کرونا بوده چراکه تقاضا را کاهش داده است.