بانک‌ها از اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحدهای تولیدی منع شدند

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخشنامه ای، کلیه بانک های عامل را از انجام هرگونه اقدامات حقوقی و اجرایی علیه واحدهای تولیدی تا اتخاذ تصمیم نهایی منع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخشنامه ای به مدیران عامل کلیه بانک ها، عامل موسسات اعتباری، صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک موضوع «تعیین تکلیف تسهیلات حساب ذخیره ارزی» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: احتراماً به استحضار می رساند هشتاد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ ۱۱/‏۰۴/‏۹۸‬ به ریاست وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رئیس ستاد برگزار و مقرر گردید:

«به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی مشمول ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید و جز د بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸، کلیه بانک های عامل از انجام هرگونه اقدامات حقوقی و اجرایی علیه این واحدها تا اتخاذ تصمیم نهایی در هیات محترم وزیران خودداری نمایند. ضمناً از بانکهایی که اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند نیز نسبت به توقف اقدامات، خارج نمودن از سرفصل بدهکاران غیرجاری و رفع محدودیت های اعمال شده، اقدام لازم را به عمل آورند.»