بانک مسکن ۳۰۰۰ میلیارد تومان شهرک سازی بندرعباس را تامین می کند

مدیرعامل بانک مسکن از تامین مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرک سازی در بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمود شایان در آیین آغاز اجرای یکی از بزرگترین طرح تولید مسکن کشور در بندرعباس اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کرده اند، بانک ها می توانند در همه این بخش ها موثر واقع شوند .

وی افزود: برای تحقق این شعار و در بخش مانع زدایی ها در بانک مسکن کمیته ای تشکیل شده است که این موضوع را بررسی و موانع را از سر راه تولید بردارد.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در کشور، برای این پروژه که 10هزار واحد بوده و در زمینی به مساحت 350 هکتار ساخته می شود، بانک مسکن برای هر واحد مسکونی مبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند که در مجموع برای این پروژه 10هزار واحدی، سه هزار میلیارد تومان اختصاص می یابد .

مدیرعامل بانک مسکن گفت: طی سالهای گذشته 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر با حمایت مالی بانک مسکن ساخته شده‌است و در تلاش هستیم که موارد باقیمانده را نیز به زودی به اتمام برسانیم.

شایان گفت: مواردی که در بحث مسکن مهر به اتمام نرسیده است به دلایل حقوقی و مشکلاتی بوده که در خارج از مجموعه بانک وجود داشته است و بانک مسکن آمادگی دارد که در جهت اتمام آنها مشارکت کند.

وی در خصوص طرح ملی مسکن اضافه کرد: تاکنون در طرح  ملی مسکن توسط بانک مسکن 900میلیارد ریال ازمنابع بانک و 13،863،347 میلیون ریال از منابع متقاضیان به این طرح اختصاص یافته است.

وی به مشارکت در ساخت واحد در بافت فرسوده نیز اشاره و اظهار کرد: بانک مسکن تاکنون برای 20هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تسهیلات پرداخت کرده‌است .

شایان با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص 360 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانک ها برای ساخت مسکن عنوان کرد این مبلغ برای ساخت یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی است که سالیانه باید این تعداد مسکن در کشور ساخته شود. از این تعداد واحد، 800 هزار واحد در شهرها و 400 هزار واحد در روستاها ساخته می شود .

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد گفت: ساخت مسکن با بیش از 130 صنعت در ارتباط مستقیم می باشد که چنانچه صنعت مسکن رونق پیدا کند شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود. بانک مسکن آمادگی دارد نقش توسعه ای خود در تولید انبوه مسکن در کشور را به نحو شایسته ای ایفا کند.