با برداشت‌کنندگان غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها برخورد می‌شود

استاندار و رئیس شورای معادن گیلان برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها و خالی شدن حریم پل‌ها را منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم و تخریب زیرساخت‌ها دانست و گفت: به هیچ احدی اجازه سوء استفاده از بستر رودخانه ها را نمی دهیم و با متخلفان، برخورد می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه برگزاری جلسات به‌صورت گزارش‌محور فایده‌ای ندارد و باید کاربردی باشد، اظهار داشت: مشکل معادن گیلان، به مسئله ای منحصر و خاص این استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل برخی سیاست‌های نادرست ، تأمین مصالح ساختمانی و شن و ماسه به یک چالش تبدیل شده ، بیان کرد: چرایی نبود یک معدن فعال و چشمگیر در گیلان، باید مشخص شود.

وی استفاده ناصحیح از معادن، بروکراسی زائد اداری، پنهان کاری و عدم شفافیت؛ فساد و قاچاق را به دنبال دارد، گفت: وقتی معادن در اختیار پیمانکاران احداث پل، ابنیه و کنارگذر قرار می‌گیرد؛ استفاده چندمنظوره از آن و عدم شفافیت، منجر به دستور توقف عملیات برداشت توسط دستگاه‌های نظارتی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش زیادی از روند پروژه‌های عمرانی به دلیل عدم تأمین مصالح مورد نیاز و اهمال در زمان انعقاد قرارداد با پیمانکاران معطل مانده، افزود: برای تأمین مصالح و معطل نماندن پروژه‌های عمرانی، باید راه حل ارائه شود.

وی برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها و خالی شدن حریم پل‌ها را منجر به ایجاد مشکلات برای مردم و تخریب زیرساخت‌ها دانست و گفت: به هیچ احدی اجازه سوء استفاده از بستر رودخانه ها را نمی دهیم.

عباسی اعلام مصالح مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را یک ضرورت خواند و اضافه کرد: میزان برداشت اضافی مصالح و تخلفات در این خصوص هم قابل محاسبه است و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد شود.