برداشت بدون مجوز شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان ممنوع

دادستان عمومی و انقلاب گیلان : برداشت بدون مجوز شن و ماسه از رودخانه‌های این استان ممنوع است.

ممنوعیت برداشت بدون مجوز شن و ماسه از رودخانه‌های گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ مسوولان دستگاه قضا از تخریب آب بندان رودخانه شلمانرود در منطقه کهولستان و یک کارخانه چای در رانکوه املش بازدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به گزارش دادستان شهرستان و برخی از اهالی در مورد برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه شلمان رود بین شهرستان‌های املش و لنگرود گفت: این برداشت بی رویه قطعا منجر به تخریب آب بندان شده و در فصل زراعی کشاورزان را دچار مشکل خواهد کرد.

مهدی فلاح میری با بیان اینکه برداشت از این رودخانه با اخذ مجوز ذیصلاح انجام شده، ولی نظارت وجود نداشت افزود: متاسفانه ممنوعیت برداشت بدون مجوز شن و ماسه از رودخانه‌های گیلانبرداشت در این منطقه موجب تخریب بستر رودخانه و همچنین تخریب آب بندان شده و قطعا این موضوع کارشناسی می‌شود.

مسئولین قضایی استان همچنین از یک کارخانه تولید چای در منطقه رانکوه املش هم بازدید کردند.

احمد آقایی معاون دادگستری گیلان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برنج و چای دو محصول مهم کشاورزی استان گیلان هستند گفت: چای دارای پیشینه بسیار قدیمی در این استان بوده و دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از چایکاران و فعالان اقتصادی حوزه تولید چای ورود کرده است.