بزرگترین نیروگاه سیار ایران برای استفاده در شرایط زلزله رونمایی شد

همزمان با آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب بزرگترین نیروگاه سیار کشور برای استفاده در زیرساخت‌های حساس صنعت آبفا در شرایط بحرانی و اضطراری مثل سیل و زلزله رونمایی شد.
بزرگترین نیروگاه سیار ایران برای استفاده در شرایط زلزله رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد کرکانی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم رونمایی از نیروگاه 10 مگاواتی سیار گفت:‌ این نیروگاه مدولار و قابل حمل شامل 5 دستگاه تریلر است که 4 دستگاه آن مجهز به ژنراتورهای دو و نیم مگاواتی و یک دستگاه مربوط به پست برق است.

وی ادامه داد:این مجموعه منحصر به فرد امکان برق دار کردن بارهایی با ولتاژهای 33 کیلوولت است بنابراین ترانس و پست این پروژه که باری اولین بار در کشور طراحی توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است قابلیت خروجی در سطوح مختلف ولتاژی تنها توسط یک ترانس را فراهم کرده است.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور این نیروگاه به منظور پوشش نقاط مختلف کشور و در شرایط بحرانی و اضطراری مثل سیل و زلزله می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را مثل آبرسانی انجام دهد. بنابراین این نیروگاه فعلا در پایگاه مرکزی پشتیبانی مدیریت بحران آب و فاضلاب کشور در اصفهان مستقر خواهد شد.