بعید است قیمت مسکن کاهش یابد

رییس اتحادیه املاک شهرستان اراک گفت: با توجه به شرایط نابسامان موجود در حوزه مسکن، این موضوع بعید به نظر می رسد که شاهد کاهش نرخ خرید و فروش و یا رهن و اجاره بها در این حوزه باشیم. اگر همت جهادی مسوولین و دستگاه های نظارتی نباشد، نمی توانیم شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم. گران بودن ارز، تورم موجود در بازار به خصوص در حوزه مصالح ساختمانی بر روی افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار است.
بهروز عسگری افزود: گرانی در حوزه مسکن مباحث مختلفی دارد و می توان آن را در چندین بخش تقسیم بندی کرد. نرخ های دریافت مجوز از شهرداری و سازمان نظام مهندسی و یا هزینه های انشعابات آب و برق و گاز و گرانی مصالح ساختمانی بخش های متعددی است که دست به دست هم داده تا موضوع مسکن در حوزه های مختلف افزایش قیمت داشته باشد.
فضای مجازی بر قیمت مسکن تاثیرگذار است
وی ادامه داد: از سوی دیگر فضای مجازی نیز بر روی قیمت مسکن تاثیرگذار است. متاسفانه فضای مجازی به خصوص سایت دیوار تاثیرات بسیار بالایی بر روی افزایش قیمت مسکن می گذارند. قیمت هایی که در فضای مجازی بر روی مسکن گذاشته می شود غیرکارشناسی است و متاسفانه فضای مجازی برای برخی از افراد سودجویی که به عنوان مشاور املاک نما فعالیت می کنند تبدیل به یک جولانگاه شده است. در واقع قیمت گذاری مناطق توسط همین افراد سودجو در فضای مجازی اتفاق می افتد.