به دنبال ایجاد شفافیت و اطمینان از مجاز بودن بنگاه های معاملات زمین و مسکن برای مشتریان هستیم

گروه استان‌ها – دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به کارکردهای مختلف سامانه سیما ۷۲۴ گفت: شفافیت و اطمینان از مجاز بودن بنگاه یکی از مهم‌ترین محاسن و کارکردهای سامانه سیما ۷۲۴ است.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا حدادزاده صبح امروز در جلسه کمیته طراحی سامانه یکپارچه معاملات املاک سیما 724 با اشاره به حجم بالای پروندهای دادسرای استان در حوزه زمین و مسکن اظهار داشت: با طراحی سامانه یکپارچه معاملات املاک سیما کارهای خوبی در حوزه ساماندهی حوزه زمین و مسکن در استان شروع شده و با مرجع قرار گرفتن سامانه سیما 724 در حوزه معاملات زمین و مسکن، دست جاعلین و زمین‌خواران کوتاه‌تر می‌شود.

وی بر لزوم تبیین جنبه‌های مختلف سامانه سیما 724 تاکید کرد و افزود: این سامانه با حفظ محرمانگی اطلاعات طرفین معامله صرفا به دنبال ایجاد ثبات و ساماندهی در معاملات حوزه زمین و مسکن است.

حدادزاده با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده در سامانه یکپارچه معاملات املاک تصریح کرد: دسترسی به سامانه‌های مختلف خدمت‌رسانی شهری اعم از اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری می‌تواند عامل جذب مردم و مشاورین املاک به این سامانه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: البته جهت رفاه حال مردم اتحادیه مشاورین املاک بدون هیچ هزینه موظف به ثبت این قولنامه‌ها در سامانه سیما است.

وی با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز جدید برای متقاضیان مشاور املاک در استان گفت: پلمب بنگاه‌های غیرمجاز با جدیت بیشتری با کمک اداره کل ثبت اسناد و املاک، پلیس اماکن و اتحادیه مشاورین املاک در حال انجام است به طوریکه در دو ماه گذشته 30 مشاور املاک متخلف پلمب شده است.

حدادزاده با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص کارکردهای سامانه سیما توسط دستگاه‌های مرتبط افزود: اصحاب رسانه نیز باید به نقش اطلاع‌رسانی خود در این حوزه عمل کنند و به مردم و مشاورین اطمینان دهند که به مرور با ارتقاء این سامانه دسترسی و استفاده از خدمات آن راحت‌تر می‌شود.