تردید در تصمیم اوپک قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات امروز با تردید در تصمیم اوپک اندکی کاهش یافت و به قیمت71.48 دلار فروخته شد.
تردید در تصمیم اوپک قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت نفت برنت در جلسه کاری گذشته، رکورد جدیدی در بالاترین قیمت 5 ماه گذشته ثبت کرد و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران سیگنال‌های ضد و نقیضی از عرضه در جهان دریافت می‌کنند، قیمت نفت امروز دوشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 7 سنت کاهش 71.48 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز جمعه به 71.87 دلار، بالاترین رقم از 12 نوامبر رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 25 سنت کاهش 63.64 دلار معامله شد.

ویرندرا چوآهان، تحلیلگر بازار نفت در انرژی اسپکت سنگاپور با اشاره به نشانه‌های ضد و نقیض از سوی آمریکا و اوپک در مورد آینده عرضه نفت، گفت: «من انتظار دارم که نفت در حال حاضر در بازه به نسبت محدود اطراف 70 دلار نوسان داشته باشد.»

وی افزود: «شاخص‌های عرضه نفت امریکا نشان می‌دهد که تولید نفت این کشور در نیمه دوم سال افزایش می یابد. اما زمزمه‌هایی از وزرای کشورهای عضو اوپک نشان از این دارد که سطح تولید این کشور به سطح تولید تابستان گذشته بازنخواهد گشت.»

کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانشان در ماه ژوئن برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه توافق کاهش تولید یا عدم ادامه گرد هم جمع می‌شوند.

عربستان تمایل دارد تا کاهش را ادامه دهد اما منابع آگاه در این گروه می‌گویند اگر اختلال در عرضه در کشورهای دیگر ادامه یابد، احتمال افزایش تولید گروه وجود دارد.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه هشدار داد ازسرگیری درگیری‌ها می‌تواند تولید نفت در این کشور را متوقف کند.