تعطیلی سنگ شکن معادن و کارخانه‌های آسفالت آبیک

فرماندار آبیک گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوا سنگ شکن معادن و کارخانه‌های آسفالت آبیک تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوا وتعطیلی سنگ شکن معادن و کارخانه‌های آسفالت آبیک تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، فعالیت تمامی سنگ شکن‌های معادن، کارخانه‌های آسفالت و واحد‌های بتن مستقر در محدوده معادن این شهرستان آبیک تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: اگر شرایط پایدار جوی در چند روز آینده بر اساس اطلاعات هواشناسی، تغییر کند و شاهد بارندگی باشیم، این واحد‌ها مجاز به فعالیت خواهند بود.

احمدپور یادآور شد: موضوع ممنوع شدن این فعالیت‌ها به همه واحد‌ها و انجمن‌های مربوطه ابلاغ شده و در صورت هرگونه تخلف برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندار آبیک گفت: با توجه به استمرار آلودگی هوا و تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، ممنوعیت تردد و ورود کامیون‌ها به سطح شهر تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی افزود: ماموران پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر هستند و از ورود انواع کامیون‌ها به داخل شهر آبیک جلوگیری می‌کنند.

فرماندار آبیک گفت: در آستانه برگزاری امتحانات مدارس و با توجه به بالا نبودن شاخص ۲۴ ساعته در شهر آبیک، تعطیلی مدارس در دستور کار نیست و بر اساس مصوبات ستاد کرونا تنها زنگ ورزش مدارس سطح شهرستان آبیک لغو شده است.