جریمه ۸ میلیارد ریالی برای برداشت غیرمجاز شن وماسه در میاندواب

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت از اعمال جریمه ۸ میلیارد ریالی برای برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه ای در این شهرستان خبرداد.

جریمه ۸ میلیارد ریالی برای برداشت غیرمجاز شن وماسه در میاندواببه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی اکبر اسدی گفت: در ادامه طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز شن و ماسه طی بازدید از دپوهای غیر مجاز و کامیون های حامل مواد معدنی برای فردی که بصورت غیر قانونی اقدام به تهیه و دپوی مصالح نموده بود ، به مبلغ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه صادر و ابلاغ شد .

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت افزود: این فرد بدون اخذ پروانه بهره برداری لازم از سازمان صمت به مقدار ۵۰ هزار متر مکعب مصالح را در کارگاه خود دپو و بصورت غیر مجاز در حال فعالیت بود .

اسدی گفت : هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها، تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی شده و نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است.

سرپرست اداره صمت میاندوآب افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی در این زمینه معمول و تعداد ۲۸ فقره پرونده تخلفاتی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.