حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از حضور وزیر پیشنهادی نفت در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلسآقای روح الله عباسپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در ابتدای این جلسه آقای اوجی به سابقه کاری خود در این حوزه اشاره و برنامه پیشنهادی خود را ارائه کرد.
وی افزود: یکی از سوالات مهم نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی نفت، در زمینه میدان‌های مشترک نفت و گاز و ضرورت سرمایه گذاری خارجی در این حوزه بود که به دلیل شرایط تحریم باید فکری برای افزایش درآمد‌های نفتی صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سوال دیگر نمایندگان این کمیسیون در زمینه افت فشار گاز بود که قطع آن در مواردی به صنایع آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
آقای عباسپور ادامه داد: با توجه به تحریم و مشکلاتی که در فروش نفت وجود دارد، اکنون بخش خصوصی و برخی از دستگاه‌ها آمادگی دارند تا در قبال مطالبات شان از دولت نفت بگیرند، چون آن‌ها محدودیت‌های دولتی را برای فروش ندارند، می‌توانند از این طریق مطالبات خودشان را دریافت کنند.
وی گفت: وزارت نیرو در زمینه قیر رایگان به ویژه برای راه‌های روستایی کوتاهی می‌کند که در این زمینه دغدغه نمایندگان با وزیر پیشنهادی نفت ارائه شد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: موضوع دیگر بحث تربیت نیرو‌های کارآمد و ورزیده در حوزه نفت بود که آقای اوجی هم در این زمینه برنامه‌های جدی داشت.