دلار باز هم عقب ماند

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: شاخص دلار امروز ۰.۱ درصد کاهش یافت.

نگرانی‌ها از تشدید تنش بین آمریکا و چین سر مسائل تجاری رو به گسترش است و موضع دو طرف در قبال یکدیگر روز به روز سخت‌تر می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شرایطی از آمادگی برای افزایش تعرفه‌ها بر دیگر کالاهای وارداتی چین سخن می‌گوید که طرف چینی نیز فعالیت برخی شرکت‌های آمریکایی را محدود کرده و میزان سرمایه‌گذاری خود در آمریکا را کاهش داده است.

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷.۳۹ واحد رسید. ارزهای اروپایی بزرگ ترین برندگان امروز بودند؛ به گونه‌ای که هر پوند با ۰.۳۷ درصد افزایش به ازای ۱.۲۰۸ دلار و هر یورو با ۰.۱۷ درصد افزایش به ازای ۱.۱۲۱۹ دلار مبادله شدند.

دلار

گریگوری اندرسون، مدیر معاملات ارزی در موسسه گبی ام او کپیتال مارکتس” گفت: در مجموع روز آرامی را سپری کردیم. شاهد تقویت ارزش یورو و پوند بودیم اگرچه دلیل بنیادینی پشت این روند صعودی قرار نداشت و بیشتر به نظر می رسد این دو ارز از ضعف دلار بهره گرفتند.

از سوی دیگر ارزش ین ژاپن نیز در برابر دلار با صعود ۰.۳۸ درصدی به بالاترین سطح خود از می ۲۰۱۸ تاکنون رسید. هر دلار به ۱۰۵.۲۶ ین عقب نشست.

جو مانیمبو، تحلیل‌گر ارشد بازار در موسسه “وسترن یونیون بیزینس سالوشنز” گفت: ین در بالاترین سطح امسال خود قرار دارد و دلیل آن، چشم‌انداز تاریک جنگ تجاری آمریکا و چین است. این مساله روی چشم‌انداز جهانی و ثبات اقتصادی در بلند مدت نیز موثر خواهد بود.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۷۱.۰۶۰۱ روپیه هند، ۱.۴۷۹۵ دلار استرالیا، ۱.۳۲۴۶ دلار کانادا، ۱.۳۸۷۷ دلار سنگاپور و ۷.۰۶۳۳ یوان چین مبادله شدند. هم چنین نرخ برابری فرانک سوئیس در برابر دلار در معاملات امروز ۱.۰۲۸۴ اعلام شد.