رئیس اتحادیه املاک: دولت ما را مجبور به انجام تخلف می‌کند

رئیس اتحادیه املاک با این ادعا که دخالت دولت در بازار مسکن مشاوران املاک را مجبور به تخلف کرد،‌گفت: مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی‌ قلی‌خسروی با اشاره به برخی دخالت‌های دولت دوازدهم در بازار مسکن و مشاوران املاک، اظهار کرد: متاسفانه برخی دخالت ها موجب شده تا مشاوران املاک مجبور به خلاف و دور زدن بخشنامه ها شوند و تولید فساد شود.

وی با انتقاد از مداخله دولت در مسائل جزئی، ادامه داد: متاسفانه در کشور دولت کارهای جزیی را انجام می دهد و بانکها کار ساختمان سازی را انجام می دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه تا 12 اردیبهشت ماه در بازه 12 روزه تعداد کل قراردادهای تهران 11 هزار 591 مورد بوده است که از این تعداد 5 هزارو 187 مورد مبایعه نامه و 6 هزار و 346 مورد اجاره نامه بوده که در سامانه املاک ثبت وکد رهگیری دریافت شده است.

وی ادامه داد: در بازه 12 روزه ابتدای اردیبهشت ماه امسال تعداد 15 هزار و 573 مورد قرار داد در تهران ثبت شده است که از این تعداد 14 هزار و 451 مورد آن اجاره است که بررسی این آمار نشان می دهد تعداد مستاجرها افزایش زیادی داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل کاهش قدرت خرید و خانه دار شدن افراد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با اشاره به قیمت مسکن، گفت: برخی فکر می‌کنند مشاورین املاک باعث افزایش قیمت مسکن می شوند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و قیمت املاک ناشی از سیاست گذاری دولت ها، تورم ، وضعیت سیاسی، اقتصادی و تاثیر روانی برخی آمارها بر بازار مسکن کشور است.

قلی‌خسروی بیان کرد: به طورمثال در خردادماه سال 99 با اعلام بانک مرکزی مبنی بر افزایش 48 درصدی قیمت مسکن در صورتی که کف بازار فقط 8 درصد افزایش قیمت بود به طور ناگهانی با تاثیر روانی قیمت مسکن افزایش یافت.