رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس: سیاست دولت بر تصدی گری ساخت مسکن راه به جایی نمی برد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار دولت بر تصدی گری در ساخت مسکن اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات استان یزد در حوزه آب، سلامت، راه، مسکن و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: شرایطی که برای بحث مسکن ملی در نظر گرفته شده واقعا در توان مردم نیست و هیچ کسی جرات نمی کند اقدام به تکمیل پرونده در این زمینه کند.

وی تصریح کرد: با بیان اینکه شرایط در نظر گرفته شده برای بحث مسکن ملی عجیب و عریب است گفت: مردم نه توان پرداخت وجه اولیه و نه توان پرداخت اقساط زیاد آن را ندارند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یزد چند منطقه حاشیه‌نشین دارد که زمین‌خواران زمین‌های دولتی را به مردم فروخته‌اند و مردم هم اقدام به ساخت کرده‌اند.

جوکار افزود: الان دولت حکم تخلیه و تخریب برای این افراد گرفته و پس از جلسات متعددی که برای رفع این مشکل برگزار شد، مبلغی در نظر گرفته شد تا ساکنین این محلات پرداخت کنند و سند زمین به آنها واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بسیار زیاد اقتصادی و قدرت مالی پایین ساکنین این محلات، مردم توان پرداخت همین پول را هم ندارند و حداقل باید اقدام به تقسیط این پرداختی کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل دیگر بحث عدم بهره‌مندی از اشتراکات از جمله آب، برق و گاز است و دستگاه‌های خدمات رسان به این منازل هیچ‌گونه خدماتی نمی‌دهند.

جوکار افزود: نمی‌توان این افراد را به دلیل نبود مجوز رها کرد و هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه نکرد، الان که این خانه‌ها ساخته شده باید حداقل‌های زندگی را داشته باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الان بخش‌های خصوصی اعلام آمادگی کردند که اگر دولت به آنها زمین واگذار کند، آنها خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند ولی عجیب است که دولت اجبار بر این دارد که حتما ساخت و ساز توسط خودش انجام شود.