روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و سوریه گسترش یابد

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – سوریه، تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری را ضروری دانست و افزود: امید است در کنار روابط سیاسی برادرانه، شاهد گسترش تبادلات اقتصادی در راستای منافع دو ملت ایران و سوریه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – سوریه که در رأس هیأتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان به دمشق سفر کرده است با عمارالاسد معاون کمیته روابط خارجی مجلس سوریه و تعدادی از اعضای این کمیته دیدار و گفتگو کرد.

گلرو در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی، تقویت روابط دو کشور را با اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه دوستان تاریخی هستند و همواره در شرایط سخت یکدیگر را حمایت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در طی جنگ ۸ ساله تحمیلی علیه ایران همچنین جنگ سوریه با تکفیری ها و داعش، جمهوری اسلامی ایران و سوریه پشتیبان یکدیگر بوده و سبب پیروزی در کارزار میدانی و سیاسی شده اند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری سوریه، افزود: برگزاری انتخابات به موقع و شرکت پرشور مردم سوریه در انتخابات این کشور، نشان دهنده پیروزی سوریه بر تروریسم تکفیری و دشمنان این کشور است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تعاملات پارلمانی میان مجالس دو کشور را زمینه ساز تقویت روابط فیمابین ذکر کرد و اظهارکرد: گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی در مجالس ایران و سوریه می‌توانند به تسهیل و تقویت مبادلات کمک کرده و زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی را فراهم سازند.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تحولات منطقه و سوریه را دنبال می کند و نسبت به اهداف راهبردی خود در منطقه و به ویژه در سوریه جدی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری را ضروری دانست و افزود: امید است در کنار روابط سیاسی برادرانه، شاهد گسترش تبادلات اقتصادی در راستای منافع دو ملت باشیم.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به سرمایه گذاری بخشهای خصوصی، تجار و بازرگانان دو کشور در ایران و سوریه اشاره و تصریح کرد: اکنون سوریه دوران پساتروریسم را پشت سر می گذارد و جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران می تواند در بازسازی سوریه مشارکت فعال داشته باشد و از هرگونه همکاری در این بخش استقبال می‌کند.

دکتر عمار الأسد معاون کمیته روابط خارجی مجلس سوریه نیز در این دیدار، جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران را دوست دوران سخت و شریکی مطمئن خواند و گفت: حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعش نشان داد که پیمان برادری میان دو کشور گسستنی نیست.

مطالعه کنید نظارت بر روند انتخابات و دیدار با مقامات سوری/ رأی ملت سوریه به بشار اسد نماد ایستادگی آنها در برابر تروریسم
وی همچنین اظهار کرد: مردم سوریه هیچگاه حمایت دولت و ملت ایران در زمان هجوم تکفیری‌ها به سوریه را فراموش نخواهند کرد و قدردان پشتیبانی های مستمر مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران هستند.

به گزارش خانه ملت، در این دیدار احمدحسین فلاحی نماینده همدان، جعفر راستی نماینده شبستر، سیداحمد آوایی نماینده دزفول و محمدبیگی نماینده قزوین از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز حضور داشتند که به طرح دیدگاه های خود در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تحولات منطقه و پارلمانی پرداختند./