روکش راه‌های خراسان جنوبی با وضعیت مطلوب فاصله دارد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر روکش راه‌های استان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و وسعت راه‌ها، انجام عملیات راهداری در سطح وسیع‌تر را می‌طلبد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در تهران با اشاره به گستره وسیع و کویری بودن خراسان جنوبی، بر ضرورت توجه ویژه به رفع نیازهای حوزه حمل و نقل این استان تاکید کرد.

وی به شرایط ویژه استان از نظر موقعیت جغرافیایی اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، وجود پایانه مرزی و قرار گرفتن استان در مسیر دو کریدور مهم شمال – جنوب و شرق – غرب، فرصت‌های مناسبی در بخش حمل و نقل و ترانزیت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود ادامه داد: حوزه حمل و نقل در خراسان جنوبی، حوزه‌ای اقتصادی و اجتماعی است لذا همه تلاش ما بر حل مشکلات فعالان این بخش است.

وی زیاد بودن عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری و وسعت حوزه استحفاظی استان را از دیگر چالش‌ها برشمرد و گفت: ماشین‌آلات با طول عمر بالا نیاز استان را رفع نمی‌کند لذا به جهت ضرورت موضوع، نوسازی و افزایش ماشین‌آلات راهداری از مطالبات ما در خراسان جنوبی است.

قناعت با تاکید بر حادثه‌خیز بودن محورهای مواصلاتی استان ناشی از حجم ترددها، رفع نقاط حادثه‌خیز را در راستای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها ضروری خواند و اظهار داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز استان، تامین و تخصیص اعتبارات خاص و بیشتری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: با توجه به نامطلوب بودن روکش آسفالت در سطح محورهای استان، رفع این مشکل نیز به تخصیص اعتبارات ویژه نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با اشاره به وسعت راه‌های کشور و حجم خسارت‌های وارده در اثر سیلاب‌ها به جهت محدود بودن اعتبارات ابلاغی طی سنوات اخیر گفت: همه سعی و تلاش مجموعه بر این است که محورهای کشور برای استفاده کاربران در سطح ایمن و قابل قبولی نگهداری شود.

داریوش امانی ضمن تایید دغدغه‌های مدیریت استان، در راستای رفع مشکلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی قول مساعد داد.

در این نشست که در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی، معاون راهداری، معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز حضور داشتند.