رویداد سرمایه‌گذاری ایران و کنیا آغاز به کار کرد

کمپ سرمایه‌گذاری تخصصی میان استارت‌آپ‌های ایرانی و کنیایی آغاز شد و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد و طی آن تیم‌های فناور با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه سرمایه گذاری آشنا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بوت کمپ تخصصی سرمایه‌گذاری (Launch Pad) با شعار آن‌سوی مرزها؛ فرصتی برای رشد و شکوفایی (start out to scaleup)، در سه مرحله و با حضور مدرسان، منتورها و سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی برگزار می‌شود و تلاش دارد تا ضمن آشنایی استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه سرمایه‌گذاری، فرصت جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را برای آنها فراهم کند.

هوشمندسازی صنعتی (Smart Manufacturing)، تجارت الکترونیک (E-Commerce)، لجستیک (Logistics tracking)، فناوری‌های مالی (FinTech) و فناوری‌های کشاورزی (AgriTech) و همچنین فناوری‌های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم، (بلاکچین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوشمندسازی صنعتی و چاپ سه‌بعدی) به عنوان ظرفیت‌های مشترک اکوسیستم استارت‌آپی ایران و آفریقا است که در این بوت کمپ پوشش داده خواهند شد.

این رویداد با همکاری یکی از شتاب‌دهنده‌ها و خانه نوآوری و تکنولوژی ایران در کنیا و با هدف آشنایی با ظرفیت‌های متقابل اکوسیستم استارت‌آپی ایران و آفریقا در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت آنلاین با زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

این رویداد از روز جمعه ۱۹ فروردین ماه آغاز به کار کرد و در این رویداد علاوه بر وبینارهای آموزشی در ارتباط با سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، حضور در بازارهای بین‌المللی و شناخت بازار، یک برنامه مشترک سرمایه‌گذاری (دمودی) با حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و کنیایی برگزار خواهد شد. تیم‌هایی که در طی فرایند یک ماهه آموزش و ارزیابی انتخاب شوند، فرصت دارند تا کار خود را در روز نهایی برای این سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

در افتتاحیه این رویداد دو داستان موفقیت از شرکت‌های کنیایی و ایرانی ارائه شد که یکی مربوط به جذب سرمایه و دیگری مربوط به طی فرایند تبدیل از یک استارت‌آپ کوچک به یک شرکت بزرگ و بالغ بود. “آننس” بنیان‌گذار استارت‌آپ سوکیبا که به تازگی موفق به جذب سرمایه شده است، از کنیا و رضا اربابیان مدیرعامل یکی از کسب و کارهای آنلاین از ایران در این بخش داستان خود را ارائه و به فراز و فرودها و چالش‌ها، موفقیت‌ها و توصیه‌ها برای شرکت‌کنندگان اشاره کردند.

این رویداد با برگزاری دو وبینار آموزشی در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت و با برگزاری “دمودی” برای تیم‌های منتخب در روز ۲۴ اردیبهشت پایان خواهد یافت.

به گفته مشکات اسدی، مدیر گروه کسب و کارهای نوین، تا کنون ۲۲۰ شرکت کننده در این رویداد ثبت­ نام کرده‌اند که شامل ۱۰۴ تیم و ۱۱۶ فرد می‌شود.

به منظور حمایت از تیم‌ها و افراد علاقه‌مند و مستعد به این حوزه، خدمات بورسیه (schorlarship) در اختیار تعدادی از تیم‌ها و افراد علاقه‌مند قرار خواهد گرفت.