رکود در ۲۳ درصد صنایع کوچک/حضورم در مباحث خودرویی برای کمک به وزیر است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به وجود رکود در ۲۳ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی، گفت: حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی با مشکل رکود روبرو هستند.
رکود در ۲۳ درصد صنایع کوچک/حضورم در مباحث خودرویی برای کمک به وزیر است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن صالحی نیا امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: حدود ۴۳ هزار واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده‌اند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن، معادل ۲۳ درصد واحدها با رکود مواجه هستند.

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد پیش می روند و پیشرفت فیزیکی حدود ۱۳ هزار واحد دیگر نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی ۷ هزار واحد صنعتی نیز بالای ۷۰ درصد است.

صالحی نیا با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی در حال بهره برداری است، گفت: در این میان، ۳۰ تا ۳۵ درصد واحدها پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصدی دارند و پیشرفت بقیه واحدها نیز بالای ۷۰ درصد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد دلیل حضورش در برنامه‌ها و جلسات خودرویی و مغایرت آن با فعالیت سازمان صنایع کوچک نیز گفت: نقش ویژه ای در صنعت خودرو ندارم و برای کمک به وزیر صنعت است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک تأکید کرد: معاونان وزارت صنعت در قالب شورای معاونان و یا شورای سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله توسعه تولید، مبارزه با تحریم و همچنین تنظیم بازار بر حسب نوع وظایف و تجربیات و و دانسته‌ها مشارکت دارند.

وی افزود: همه معاونان به وزیر صنعت کمک می‌کنند.