زمان واریز وام بازنشستگان اعلام شد

تا امروز که ۱۰ روز از ماه بهمن گذشته، هنوز تعدادی از بازنشستگان کارگری واجد شرایط، نتوانسته‌اند وام هفت میلیون تومانی دریافت کنند.
به گزارش صدای بورس، علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان طی یک هفته‌ خبر داد و گفت: درخواست وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملاً غیرحضوری است.

این در حالیست که مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان طی یک هفته‌ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۰ هزار نفر دیگر این وام را دریافت می‌کند.

علی جهانی گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار نفر وام قرض‌ الحسنه را درخواست کرده و به بیش از ۹۰ درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

وی درباره ثبت نام وام ۷ میلیون تومانی افزود: درخواست وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملاً غیرحضوری است.

با این حال، بازنشستگان متقاضی وام، خواستار «تسهیل‌گری در شرایط پرداخت» هستند و می‌گویند: امیدواریم دیگر پیامک‌های متوالی ارسال نکنند و به بازنشستگانی که با دشواری ثبت نام الکترونیک را به پایان می‌رسانند، وام پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

عیدی همه بازنشستگان یکسان است؟

یک بازنشسته حداقل‌بگیر در این رابطه می‌گوید: من به اشتباه جواب پیامک را نادرست دادم و ماه‌ها عقب افتادم؛ بازنشسته‌ای که ثبت نام کرده حتما می‌خواهد که وام بگیرد لذا باید پرداخت وام ناچیز هفت میلیون تومانی با سرعت انجام شود.

گفتنی است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش تسهیلات «وام ضروری بازنشستگان کشوری» از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان، مبلغ آن را ۲ میلیون تومان بالاتر برده است و این در حالیست که بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام و مراحل دشوار آن انتقاد دارند؛ آنها می‌گویند در حالیکه بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا بازنشستگان کارگری باید برای دریافت وام هفت میلیون تومانی هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند.

به گزارش بورسان، با این حال، پیش‌تر رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران ابراز امیدواری کرده بود که مبلغ این وام پرداختی برای سال آینده افزایش یابد و تبعیض در پرداخت تسهیلات بانکی از میان برداشته شود که این امر بستگی به این دارد که بانک رفاه همچنان زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشد.