ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکن از سوی کمیته امداد/ توزیع۴۲ هزار سری جهیزیه در سطح کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، سیدمرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد در سفر به استان کرمان در دیدار با محمدمهدی فداکار، استاندار این استان با بیان اینکه در استان کرمان در مجموع بیش از ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: در سرفصل های مختلف به این ولی‌نعمتان خدمات ارائه می‌شود.

وی از حمایت کمیته امداد استان کرمان از ۹۱۶۳ یتیم و ۱۳ هزار و ۹۳ فرزند محسنین خبر داد و افزود: این ایتام و فرزندان محسنین توسط ۶۶ هزار و ۴۱۳ حامی خیر حمایت می شوند.

بختیاری کمک حامیان طرح اکرام استان کرمان در سال گذشته را ۱۲۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال نیز حامیان نیکوکار ۱۰۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت خود مساعدت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد در ادامه به عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۴ هزار و ۵۰ سهمیه اشتغال اختصاص یافته به استان کرمان در سال جاری، طی ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۱۳۷ فرصت شغلی با اعتباری حدود ۸۶۴ میلیارد تومان محقق شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن مددجویان در استان کرمان نیز پرداخت و گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۰۴۴ واحد مسکن روستایی و ۹۰۹ واحد مسکن شهری مددجویان در استان کرمان افتتاح شده است.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان کرمان از ۵۱ هزار دانش آموز، ۳۲۰۰ دانشجو و ۴۲۵ نخبه، گفت: ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان در سرفصل‌های مختلف با کمیته امداد همکاری دارند.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه فردا ششم بهمن‌ماه ۴۲ هزار سری جهیزیه در سطح کشور توزیع می‌شود، تاکید کرد: از این تعداد دو هزار سری جهیزیه در سطح استان کرمان به زوجین تحت کمیته امداد استان کرمان اهدا می‌شود.

رئیس کمیته امداد از ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دولت برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: با حمایت استان کرمان تعدادی از این واحدها در سطح استان کرمان ساخته می‌شود.