سالانه ۹ میلیون تن ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می‌شود

گروه استان‌ها- سرپرست صمت لرستان گفت: سالانه ۹ میلیون تن ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می‌شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بختیار رازانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: بالغ بر 20 نوع ماده معدنی در استان لرستان کشف شده که اغلب جزء معادن طبقه یک‌ اند.

وی افزود: معاون لرستان عموماً حاوی مصالح ساختمانی مانند سنگ آهک، گچ، مرمریت، سنگ چینی، سنگهای تزئینی و ساختمانی و  نیز شن و ماسه، سنگ لاشه و مالون هستند؛ در عین حال اندیس‌های فلزی در شرق و غرب استان نیز در حال اکتشاف است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 268 پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده، عنوان کرد: بالغ بر 60 درصد این معادن فعال است و به طور میانگین سالانه 9 میلیون تن ماده معدنی از آنها استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال هزار و 800 نفر در معادن لرستان، تصریح کرد: اندیس‌های مس، طلا، منگنز و برخی دیگر از فلزات در این استان شناسایی شده و یکی از سیاست‌های سازمان صنعت معدن و تجارت استان فرآوری مواد معدنی در درون استان و جلوگیری از خام فروشی است.

رازانی تصریح کرد: تلاش ما این است که دیگر شاهد خروج ماده معدنی خام از لرستان نباشیم؛ واقعا چرا باید سنگهای ساختمانی لرستان در سایر استان‌ها فرآوری شود.

وی با اشاره به اکتشاف ذخایر متعددی از قیر طبیعی در لرستان، بیان کرد:  این قیر می‌تواند تأمین کننده آسفالت طبیعی استان لرستان باشد.