سند ۱۴.۵ هکتار زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراوه‌تپه صادر شد

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار مراوه‌تپه گفت: سند ۱۴.۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان مرزی در کمتر از یک ماه صادر شد که پس از انجام فرایند تغییر کاربری عملیات ساخت و ساز در آن شروع می‌شود.

لقمان قربانی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: پس از فراخوان ثبت نام افراد فاقد خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۵۸۶ نفر از اهالی شهرستان مراوه‌تپه نام نویسی کردند که تاکنون صلاحیت ۶۷۶ نفر آنها تایید نهایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۷۶ نفر متقاضی تایید شده در طرح نهضت ملی مسکن در مراوه‌تپه، ۱۶۳ نفر دارای سه فرزند، ۱۶۷ نفر صاحب ۲ فرزند، ۱۵۲ نفر دارای یک فرزند و بقیه متاهل و بدون فرزند هستند.

قربانی اضافه کرد: متقاضیان دارای سه فرزند در اولویت نخست واگذاری زمین و تسهیلات برای ساخت مسکن قرار دارند.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: پیگیری‌ برای تامین و صدور سند مالیکت ۱۵۰ هکتار زمین دیگر از عرصه‌های منابع طبیعی برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ادامه دارد.

وی به مشکل اهالی برخی روستاهای مراوه‌تپه برای استفاده از تسهیلات و ساخت و ساز مسکن اشاره کرد و گفت: مطابق ماده چهار قانون تولید و عرضه مسکن، اهالی باید زمین‌ تصرفی خود در محدوده طرح هادی روستا را با قیمت کارشناسی از منابع طبیعی یا بنیاد علوی خریداری کنند تا برای آنها سند صادر شود.

قربانی افزود: این ماده قانونی مشکلاتی را برای متقاضیان ساخت و ساز مسکن در روستاها ایجاد کرده زیرا اهالی باید بهای زمینی که تا سال‌ها در تصرف آنان بود بپردازند.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ پارچه آبادی سکونت دارند.