سود بیش از ۱۵ درصد ممنوع!

معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارت اقتصاد تاکید مجدد بر رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات در بانک‌های دولتی دارد.
تیتر20 – عباس معمارنژاد، در مورد نامه‌ای که به مدیران عامل بانک‌های دولتی مبنی بر رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات داشته است، گفت: به عنوان معاون بیمه و بانک در این نامه اعلام کردم که وزارت اقتصاد تاکید مجدد بر رعایت نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات در بانک‌های دولتی دارد.

وی گفت: در حال حاضر سپرد‌ه‌های بلند مدت در بانک‌ها نداریم و حداکثر زمان سپرده بانکی یکساله است که با نرخ سود 15 درصد محاسبه می‌شود.

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد گفت: البته بانک‌ها می‌توانند برای صدور گواهی سپرده مجوزهای خاص را از بانک مرکزی بگیرند و سود گواهی سپرده با مجوز بانک مرکزی که به صورت یکساله است بیش از این رقم باشد.

معمارنژاد تاکید کرد: نکته جالب در سیاست بانک مرکزی این است که بانک مرکزی سود سپرد‌های بانکی را از روزشمار تبدیل به سود ماه‌شمار و ماهانه کرده است و این براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بوده است.

در نامه معمارنژاد به بانک‌های دولتی شامل بانک ملی،‌کشاورزی، مسکن، سپه، تجارت، ملت،‌صادرات توسعه صادرات ایران ، صنعت و معدن، رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آمده‌ است در مورد رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار مجددا تاکید می‌شود تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی شده ملزم به رعایت نرخ‌ها و سایر مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و مدیران عامل بانک‌ها مسئولیت حسن انجام این امر را برعهده خواهند داشت.