شاخص بورس خود را به سمت قله تاریخی می‌کشاند

امروز ۳۲۵ نماد در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت و ۲۰۳ نماد با افت قیمت رو به رو شدند. در مجموع شاخص کل بورس ۴۰۹ واحد و شاخص کل فرابورس ۴۰ واحد رشد کردند.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۲ هزار و ۸۹۸ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز ۵۴۳ واحد افزایش یافت و رقم ۶۱ هزار و ۲۰۰ واحدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص آزاد شناور پس از ۶۶۴ واحد افزایش به رقم ۲۸۱ هزار و ۳۷۶ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۶۷ و ۱۴۱۳ واحد رشد کردند.

سرمایه گذاری غدیر، شرکت ارتباطات سیار ایران و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی هر کدام به ترتیب ۱۶۱، ۱۰۴ و ۷۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۱۴۹، ۷۰ و ۶۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

در گروه شیمیایی امروز حجم معاملات به ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید که ارزش آن حدود ۱۰۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. در این گروه بیشتر سهم‌ها کمتر از یک درصد نوسان قیمت داشتند.

خودرویی‌ها امروز رتبه دوم در ارزش معاملات به دست آوردند به طوری که این گروه شاهد معامله ۲۲۱ میلیون سهم به ارزش حدود ۵۷ میلیارد تومان بود در این گروه نیز بیشترین سهم‌ها کمتر از یک درصد نوسان قیمت را تجربه کردند.

فلزات اساسی، سرمایه گذاری‌های، بانک‌ها و سیمانی‌ها دیگر گروه‌های بودند که پس از دو گروه یاد شده ارزش معاملاتشان نسبتا بالا بود.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۶۴۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۸ میلیارد سهم و ارواق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار نیز تا رقم ۲۲۴ هزار و ۶۹ پیش رفت.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت ۲۰۵ و تعداد نمادهای منفی ۱۳۷ بود. در فرابورس نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۰ و تعداد نمادهای منفی به ۶۶ رسید.

آیفکس نیز با ۴۰ واحد افزایش رقم ۳۳۲۵ را تجربه کرد ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۴۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن تا رقم ۷۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی پیش رفت.