شیوع کرونا تعداد زیادی از تورهای خارجی را کنسل کرد/ مردم ترجیح می‌دهند در خانه بمانند

رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی از برگزاری جلسه اضطراری برای بررسی تاثیر کرونا روی سفرهای نوروزی خبر داد

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شهروند، حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره تأثیر کرونا روی گردشگری داخلی می‌گوید: «شیوع کرونا پیش از این باعث شده بود تعداد زیادی از تورهای خارجی کنسل شوند.

طبیعی است که درشرایط فعلی مردم از سفر بترسند و ترجیح بدهند در خانه بمانند که این موضوع ضرر و زیان زیادی را متوجه صنعت گردشگری کشور خواهد کرد. قطعا آمدن کرونا به ایران آن‌هم در آستانه تعطیلات عید نوروز تأثیر صددرصدی روی کاهش سفرها خواهد گذاشت و این موضوع قابل کتمان نیست و نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم که کرونا تأثیری روی گردشگری نمی‌گذارد. »

رفیعی در ادامه با اشاره به تشکیل یک کمیته اضطراری می‌گوید: «تنها کاری که درحال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، این است که با دعوت از مسئولان وزارت بهداشت و وزارت گردشگری جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهیم تا به راه‌حل‌هایی دست پیدا کنیم، برای اینکه ببینیم چطور کمترین آسیب متوجه صنعت گردشگری کشور شود.

هرساله در تعطیلات نوروز ما پذیرای گردشگران زیادی از خارج کشور هستیم اما امسال با توجه به شیوع کرونا در ایران و انتشار اخبار درباره این اتفاق شرایط برای جذب گردشگر بسیار دشوار است و با این شرایط حتی سفرهای داخلی هم لغو می‌شوند. با این حال، ما در جلسه‌ای اضطراری به دنبال پیداکردن راهکارهایی هستیم تا کمترین ضرر را ببینیم.»