قیمت مصالح ساختمانی و سیمان باید کنترل شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت صنعت قیمت کالاها از جمله مصالح ساختمانی را در بازار کنترل کند تا قیمت سیمان به تعادل بازگردد.
 

به گزارش پول نیوز، «محمد اسلامی» امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم پویش زنان علیه سوانح رانندگی که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت سیمان، گفت: وزارت صمت تکلیف مشخصی را در جهت مدیریت و کنترل بازار دارد و در جهت کنترل همه کالاها و اقلام مورد نیاز جامعه باید تکلیف خود را انجام دهد.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوار هستیم در بخش مصالح ساختمانی با روش قیمت گذاری بتوانند سریع‌تر قیمت ها را مهار کنند تا تولید کننده را با رعایت انصاف به قیمت های مناسب سوق دهند.

اسلامی گفت: دچار التهابات سنگین در همه بخش‌های بازار هستیم که مردم از آن رنج می‌برند، امیدواریم با اقداماتی که وزارت صمت شروع کرده است ما شاهد متعادل شدن بازار باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای هشدار سیل بزرگ در هفته آینده از سوی سازمان هواشناسی جهانی گفت: سازمان هواشناسی ادعاهای مربوط به وقوع سیل را تکذیب کرده است. به اسم سازمان جهانی، شایعه شده است و مردم فقط به اطلاعیه های رسمی توجه کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تاکنون سازمان هواشناسی، به طور دقیق تحولات را پیش بینی کرده است و ما دچار غافلگیری نشده ایم.

تعداد هواپیماهای شخصی کم از هواپیماهای مسافری نیست

وزیر راه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه روز گذشته از طرف وی گفته شده است مردم می‌توانند با هواپیمای شخصی خود در فرودگاه‌ها به عنوان تاکسی هوایی فعالیت داشته باشند، گفت: آنچه که در رسانه‌ها و فضای مجازی از قول من عنوان شد برداشت اشتباهی بود و از من سوال شده بود که در حوزه هوانوردی عمومی چه برنامه‌ای دارید.

وی افزود: ما برخی فرودگاه‌ها را داریم که تقاضای استفاده آن کم است اما برای استفاده هوانوردی عمومی مناسب است و رئیس سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور در این باره مجوزها را صادر کرده‌اند و مؤسساتی هم وجود دارد و در این حوزه آموزش خلبانی هم داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا جنرال ایویشین خصوصی است، گفت: اکنون در فرودگاه لار سرمایه‌گذاری شده است و پروازهای برد کوتاه و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی داریم که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و کسانی هم هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید کردند و ما هم برای گسترش آن منعی نداریم و در جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه می‌دهد و تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ظرفیت این هواپیماها دو تا شش نفره و یا کمی بیشتر است که می‌توانند مسافر سوار کنند و فعالیت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این هواپیماهای شخصی در کشور وجود دارد گفت:‌ تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم فعال هستند. مالکان آنها هم عمدتا خصوصی هستند و متقاضیان می‌توانند در همان شهرستان در مسیر لار ـ شیراز از این ناوگان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم این ظرفیت وجود دارد.