معاون استاندار قزوین: آزمایشگاه‌های متخلف کنترل کیفی مصالح ساختمانی به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند

گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:‌ آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی که مرتکب تخلفاتی از جمله جعل سند شده‌اند به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در جلسه شورای فنی استان که صبح امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی که متعلق به بخش خصوصی هستند، بدون رعایت کردن استانداردها گواهی کنترل کیفی مصالح را صادر می‌کنند که این کار بازی کردن با جان مردم است.

وی با بیان اینکه صدور گواهی کنترل کیفی بدون آزمایش و نمونه‌گیری نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود، اضافه کرد: از این پس باید چنین آزمایشگاه‌های متخلفی را به دستگاه قضائی معرفی کنیم. ضمن اینکه سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی هم باید برخورد جدی و قانونی را با این آزمایشگاه‌ها متخلف داشته باشند.

فرخزاد با تاکید بر لزوم نظارت جدی و دقیق شورای فنی استان بر آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مصالح ادامه داد: مردم با تصور اینکه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی را با آخرین استانداردها تایید می‌کنند، با خیال راحت کار ساخت‌وساز را انجام می‌دهند؛ به همین خاطر اعضای شورای فنی استان نباید راحت از این تخلف‌ها عبور کنند و با آزمایشگاه‌های خاطی برخورد مناسبی داشته باشند.

آزمایشگاه‌های کنترل کیفی به نان‌دانی برخی افراد بدل شده‌اند

معاون استاندار قزوین در ادامه با اشاره به نگاه سوداگرانه در تاسیس آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی گفت: با وجود اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها در استان لازم بود، اما متاسفانه امروز این آزمایشگاه به وسیله درآمدزایی و نان‌‌دانی افراد متخلف تبدیل شده‌اند که باید این رویه هر چه زودتر قطع شود.

فرخزاد با تاکید بر لزوم بررسی مجدد صلاحیت مدیران این آزمایشگاه‌ها افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قزوین باید صلاحیت آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مصالح را بررسی مجدد کند و اگر با تخلفی در این حوزه برخورد کرد، بدون هیچ ملاحظه‌ای زمینه برخورد قانونی و قضائی با متخلفان را مهیا کند.

وی ادامه داد: بخشی از تخلفات آزمایشگاه‌های کنترل کیفی که در گزارش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به ما ارائه شده، مصداق جعل سند که در این زمینه مدیران متخلف این آزمایشگاه‌ها باید به دستگاه قضائی معرفی شوند و اگر این اتفاق نیفتد، همه ما مسئول خواهیم بود.

همه مصوبات شورای فنی باید اجرایی شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای همه مصوبه‌های شورای فنی استان عنوان کرد: شورای فنی اختیارات خود در مورد نظارت بر آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح را به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان واگذار کرده و این نهاد باید با آزمایشگاه کنترل کیفی متخلف برخورد لازم را داشته باشد.

پیمان پیرمرادی اضافه کرد:‌ در برهه‌ای از زمان ایجاد آزمایشگاه‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی توسط بخش خصوصی لازم بود؛ اما امروز با وجود تخلفات صورت‌گرفته در این حوزه باید نظارت موجود بر این آزمایشگاه‌ها احیا و تشدید شود تا بتوانیم مصالح ساختمانی را با کیفیت مطلوب به دست مردم و پیمانکاران طرح‌های عمرانی استان برسانیم.

وی ادامه داد: از این به بعد شورای فنی استان موضوع تخلفات آزمایشگاه‌های یادشده را به دقت بررسی می‌کند و از دستگاه ناظر یعنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در این زمینه گزارش می‌خواهیم.