معاون وزیر صمت: واحدهای معدنی برای فرآوری تسهیلات می‌گیرند

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به واحدهای فرآوری معدنی که می‌خواهند طرح توسعه یا اکتشاف تکمیلی داشته باشند تزریق مالی می‌شود و تسهیلات می‌گیرند.

به گزارش ایرنا اسدالله کشاورز ظهر سه شنبه در جریان بازدید از معادن مس تخت گنبد در منطقه چهارگنبد بخش بلورد شهرستان سیرجان استان کرمان تاکید کرد: مصمم هستیم در بخش معادن مشکلات را برای بهره برداران کاهش دهیم تا جایگاه اشتغال صنایع و معادن ارتقا یابد.

وی همچنین با اشاره به آزادسازی واردات ماشین آلات معدنی دست دوم برای معادن بزرگ گفت: معادنی که از ظرفیت استخراجی بالایی برخورارند می توانند ماشین آلاتی که تولید داخل نداریم را به صورت دست دوم تا ۱۰ سال کارکرد وارد کنند که این مهم بسیاری از مشکلات آنان را حل می کند و با این رویکرد نگاه به حوزه تولید دوچندان شده است.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ادامه با تشریح جایگاه معدنی ایران و استان کرمان گفت: وضعیت معادن ایران به نوعی است که کشور ما را جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه معدنکاری قرار داده و استان کرمان هم اولین استان دارای معادن مختلف در کشور و حتی جهان است.

کشاورز با اشاره به طرح های مورد بازدید خود در معادن مس تخت گنبد اظهارداشت: جای بسی خرسندی است که امروز شاهدیم بهره بردار بخش خصوصی نه تنها اکتشاف کامل را انجام می دهد بلکه واحدهای فرآوری را ایجاد کرده و باعث افتخار مملکت شده است زیرا بیش از ۷۰ درصد کار تولید و اکتشاف را به دست توانمند متخصصان خودمان انجام می دهد.

معاون وزیر صمت: واحدهای معدنی برای فرآوری تسهیلات می‌گیرند

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی یک معدن مثل معدن مس تخت گنبد بیش از ۲ هزار نفر جوان را مشغول به کار می کند این بسیار مهم هست و افتخار می کنیم که این همه تلاش را برای پیشرفت کشور عزیزمان شاهدیم.

کشاورز اکتشاف تکمیلی و سیستماتیک را در منطقه سیرجان امیدوار کننده عنوان کرد و افزود: ظرفیت ها در منطقه خیلی بالاست و باید شرایط را ایجاد و پیگیری کرد تا در همه بخش های معدنی و صنعتی به خودکفایی برسیم.

در جریان بازدید معاون وزارت صمت از طرح های معدنی سیرجان، مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان کرمان نیز از فعالیت گسترده صنایع و معادن در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: ما برای رفع مشکل بخش های صنعتی و معدنی تلاش های گسترده ای داشتیم و امروز هم بر اساس قوانین و مقررات همه درخواست های سرمایه گذاران در این بخش را پاسخ مثبت داده ایم تا بتوانند همچنان چرخه فعالیت و کار را ادامه دهند.

شهرستان سیرجان در کنار دیگر شهرستان های استان کرمان مانند رفسنجان، شهربابک، زرند و بم از جمله قطب های مهم و بزرگ معدنی کشور به شمار می روند.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.