میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

اصولی‌ترین راه برای تشخیص و مقایسه کیفیت میلگرد کارخانه‌ها، استفاده از آزمون‌های مخرب و غیر مخرب است. به کمک این آزمون‌ها، می‌توان خواص مکانیکی و شیمیایی میلگردها را به طور دقیق بررسی کرد و درباره کیفیت آن‌ها نظر داد.

برای ساخت یک سازه مستحکم، رعایت اصول در ساختمان سازی، فوق العاده اهمیت دارد. در کنار این مسئله، به‌کار بردن مواد و مصالح مرغوب و باکیفیت نیز در این فرایند تاثیرگذار است. ایمنی و مقاومت خانه‌ها، پس از ورود فولاد به صنعت راه و ساختمان، تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرد. در میان انواع آهن آلات رایج مورد استفاده در این بخش، میلگرد سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. در ساخت فونداسیون، انواع خاموت، آرماتوربندی، سقف و دیگر اجزای خانه، از انواع میلگرد ساده و آجدار استفاده می‌شود. مصرف میلگرد تنها به صنعت راه و ساختمان محدود نمی‌شود و کاربردهای گسترده‌تری در صنایع گوناگون دارد.

تبلیغات

از آنجا که در تمام کاربردهای مذکور، مصرف کنندگان به دنبال ارائه بهترین‌ها هستند، بنابراین باید بهترین میلگرد بازار را تهیه کنند. تنوع بالای کیفیت انواع میلگرد عرضه شده در بازار آهن ایران، انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. اشتباه در انتخاب میلگرد اصل و با کیفیت، نه تنها موجب از دست رفتن سرمایه می‌شود، بلکه خسارات جبران ناپذیری برای مصرف کنندگان به بار می‌آورد. به طور مثال، ساخت یک خانه با میلگردهای تقلبی و بی‌کیفیت، همواره تهدیدی برای جان افراد در مقابل بلایای طبیعی همچون زلزله خواهد بود. در نتیجه با آگاهی از اینکه میلگرد کدام کارخانه بهتر است، از بسیاری از اتفاقات ناگوار بعدی می‌توان به‌سادگی پیشگیری کرد.

لیست کارخانجات تولید میلگرد

صنعت فولاد ایران، با بروزرسانی خط تولید و به کارگیری تجهیزات مدرن، و نیز با کمک تجربه و تخصص مهندسین، توانسته به مرور زمان در مسیر پیشرفت حرکت کند. افزایش تعداد کارخانجات تولید میلگرد ایران، نتیجه پیشرفت در این مسیر است. حجم فروش میلگرد آجدار و ساده این کارخانه‌ها اغلب فراتر از نیاز بازار کشور است. بنابراین با عرضه محصولات در بازار کشورهای دیگر، اهداف خود را گسترش می‌دهند.

لیست بهترین کارخانه های تولید میلگرد در ایران به شرح زیر است:

ذوب آهن اصفهان
فولاد خراسان
مجتمع فولاد آناهیتا گیلان
نورد کوثر اهواز
صنایع فولاد بردسیر کرمان
فولاد بافق یزد
جهان فولاد سیرجان
فولاد کویر کاشان
فولاد آذربایجان
مجتمع فولاد روهینا
کارخانه ظفر بناب
کارخانه شاهین بناب

در ادامه با چند مورد از بهترین تولیدکنندگان میلگرد ایران آشنا خواهید شد.

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

ذوب آهن اصفهان

شهرت و قدمت کارخانه ذوب آهن اصفهان به اندازه‌ای است که حتی افرادی که کمترین اطلاعاتی از بازار آهن دارند نیز آن را می‌شناسند. این مجموعه قدیمی که به نظر بسیاری فعالین بازار آهن بهترین میلگرد ایران را عرضه می‌کند، از شهرت جهانی نیز برخوردار است. نزدیک بودن به استاندارد اشتال، کیفیت و مرغوبیت بالا موجب شده تا در انتخاب میلگرد اصفهان، شک و شبهه‌ای برای خریداران باقی نماند. ذوب آهن از جمله کارخانه‌هایی است که محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کند. بنابراین قیمت روز میلگرد در بازار از معاملات میلگرد بورسی ذوب آهن تاثیر می‌پذیرد. این کارخانه تمام استانداردهای مختلف میلگرد A1، A2، A3 و A4 در سایزهای مختلف را با نماد حک شده ESCO بر روی بدنه، تولید و عرضه می‌کند.

مجتمع فولاد خراسان

کارخانه فولاد خراسان از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان میلگرد ایران به شمار می‌رود که در شمال شرقی کشور قرار دارد. میلگرد این کارخانه با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته می‌شود. برای خرید میلگرد نیشابور در استانداردهای A1، A2 و A3 به نماد KSC حک شده بر روی میلگردها توجه کنید.

کارخانه ظفر بناب

در میان لیست تولیدکنندگانی که بهترین میلگرد ایران را ارائه می‌دهند، نام ظفر بناب نیز به چشم می‌خورد. این کارخانه قابلیت تولید انواع میلگرد A1 تا A4 را دارد. میلگرد ظفر بناب را با نماد ZN درج شده روی بدنه بشناسید.

فولاد آذربایجان

شرکت فولاد آذربایجان واقع در استان آذربایجان شرقی، یکی از مراکز مهم تولید میلگرد ایران محسوب می‌شود. محصول این کارخانه که به میلگرد میانه شهرت دارد، در استانداردهای A1، A3 و A4 تولید می‌گردد. نماد میلگرد میانه از دو حرف F که مقابل هم قرار گرفته تشکیل شده و بر روی محصولات حک می‌شود.

مقایسه کیفیت میلگردها

برای شناسایی بهتر میلگردها در بازار عریض و طویل آهن‌آلات، معمولا از نام برند کارخانه و یا شهر محل تولید استفاده می‌کنند. به طور مثال، منظور از میلگرد نیشابور، میلگرد کارخانه فولاد خراسان است. همچنین در بازار آهن، شهرت هر میلگرد با کیفیت آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. مثلا کیفیت و مرغوبیت میلگرد اصفهان بر کسی پوشیده نیست. بنابراین در زمان تحقیق درباره میلگرد ها، به خوش نامی و اعتبار برند آن در بازار توجه کنید.

کیفیت میلگرد هر کارخانه، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون کیفیت شمش اولیه، تولید براساس استاندارد، نظارت بر فرایند تولید و سنجش سلامت کالا با آزمایش‌های کنترل کیفی تعیین می‌شود. بنابراین برای آنکه بدانید میلگرد کدام کارخانه بهتر است، باید به مقایسه کیفیت میلگردها بپردازید.

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

چگونه کیفیت میلگردها را بررسی کنیم؟

اصولی‌ترین راه برای تشخیص و مقایسه کیفیت میلگرد کارخانه‌ها، استفاده از آزمون‌های مخرب و غیر مخرب است. به کمک این آزمون‌ها، می‌توان خواص مکانیکی و شیمیایی میلگردها را به طور دقیق بررسی کرد و درباره کیفیت آن‌ها نظر داد. همچنین با مقایسه نتایج سختی سنجی و تست کشش می‌توان خواص میلگرد کارخانه‌های مختلف را با هم مقایسه کرد.

آیا کیفیت بر قیمت میلگرد تاثیر دارد؟

بدون شک تولید یک قطعه باکیفیت بدون پرداخت هزینه تهیه شمش مرغوب، تجهیزات ساخت و تست‌های کنترل کیفی ممکن نیست. هرچه از تولید بر مبنای دقت و اصول فاصله گرفته شود، میلگرد نهایی به مرتبه بی کیفیت ترین میلگرد ایران نزدیک‌تر خواهد شد.

با تغییر در کیفیت، قیمت میلگرد نیز نوسان پیدا می‌کند. میلگرد استیل در مقایسه با میلگردهای ساختمانی از استحکام و کیفیت بالاتری برخوردار است. علت این تفاوت، به عناصر آلیاژی موجود در شمش فولاد زنگ نزن اولیه مربوط می‌شود. حضور عناصر آلیاژی گران‌قیمت‌تر و دشوار بودن آماده سازی شمش، علاوه بر کیفیت بر قیمت میلگرد استیل نیز تاثیر می‌گذارد.

جمع بندی

حضور برندهای متعددی از میلگرد در بازار آهن، انتخاب میلگرد با کیفیت را سخت می‌کنند. خصوصا که در خرید میلگرد کیفیت بالا نیز امکان تهیه کالای تقلبی وجود دارد. اما در نهایت کیفیت میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟ همانطور که در این مطلب گفته شد، چندین تولیدکننده در ایران وجود دارند که محصول مرغوب را تولید و عرضه می‌کنند. به دلیل تاثیر کیفیت بر قیمت، بهتر است با توجه به نوع مصرف و بودجه موردنظر، میلگرد متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

گرچه با تکیه بر شهرت و اعتبار برند میلگرد در بازار، می‌توان محصول با کیفیت و مناسبی خریداری کرد، اما تضمینی وجود ندارد که کالای تقلبی به دست شما ندهند. زمانی‌که از تامین کننده غیر معتبر، میلگرد تهیه کنید، وقوع چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، از جمله منابع معتبر برای خرید میلگرد به شمار می‌رود. این مجموعه به واسطه همکاری بلندمدت خود با تولیدکنندگان مقاطع فولادی کشور، میلگرد اصل کارخانه‌ را به دست مشتری می‌رساند. همچنین آیرومارت به عنوان مرجع قیمت‌دهی بازار آهن، لیست قیمت روز میلگرد کارخانجات معتبر را در سایت iromart.com اعلام می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و استعلام قیمت بهترین میلگرد ایران، با شماره تلفن 02145306 تماس حاصل فرمایید.