نجات ۱۳ رودخانه و آبراهه فارس از تخریب متجاوزان

ایسنا/فارس معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت طی چندین عملیات مانع از برداشت‌های غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر ۱۰ رودخانه و سه آبراهه استان شدند.

کرامت‌الله کریمی مزیدی یکشنبه ۲۱ شهریور به خبرنگاران گفت: متاسفانه ضربه‌ای که افراد متجاوز با برداشت مصالح بر بستر رودخانه و آبراهه‌ها وارد می‌کنند، منجر به تغییر شکل رودخانه‌ها و مشکلات دیگری نظیر وقوع سیلاب هنگام بارندگی و وارد شدن خسارات جانی و مالی می‌شود.

او با بیان اینکه رودخانه‌ها یکی از غنی ترین منابع حیاتی به شمار می‌روند، افزود: در روزهای اخیر بستر ۱۳ رودخانه و آبراهه استان دستخوش برداشت‌های غیرمجاز مصالح شن وماسه شد و به همین دلیل با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی، اقدامات لازم را انجام دادیم.

کریمی مزیدی ادامه داد: در عملیات مقابله با این جرائم حوزه منابع آب، ضمن توقف برداشت‌های غیرمجاز، ماشین آلات و دستگاه‌های متجاوزان شامل سه دستگاه کامیون در بستر رودخانه تنگ ترکی در ایج استهبان و یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون در بستر آبراهه لارستان به پارکینگ انتقال داده شد.

او خاطرنشان کرد: آبراهه‌های فصلی جویم، فسا، قطب آباد در جهرم و شیخ احمدی خاوران در خفر و رودخانه‌های لارستان، دروا در زرین دشت، حنا در استهبان، صادق آباد، مانیان و شور در جهرم(دو بار تجاوز در مناطق تی چنگ و علویه)،قره آغاچ در خفر و تنگ ترکی در استهبان از دست درازی در امان ماندند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس همچنین هشدار داد: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس به طور شبانه روزی جرائم حوزه سواحل و رودخانه‌های استان را رصد کرده و با متجاوزان و متصرفان حریم و بستر این منابع حیاتی به صورت بسیار جدی برخورد می‌کنند.