نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی تهیه می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» در نخستین نشست کارگروه حد نگار گفت: در سال‌های گذشته تحویل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی به واحدهای ثبتی توسط اداره‌های کل راه و شهرسازی انجام شده و به‌منظور تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تک برگ، مقرر شد این موضوع با توجه به تاکید دستگاه‌های نظارتی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

وی اضافه‌کرد: به همین منظور با توجه به ضرورت اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی ملی و دولتی، تدوین دستورالعمل اصلاح هندسی در کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن با هدف ابلاغ دستورالعمل فوق به کارگروه مربوطه گزارش شد.

مالکی درباره تخصیص اعتبار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تسریع در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار، اظهار داشت: بودجه لازم به تفکیک استان‌ها به منظور انعقاد قرارداد با کارگزاران دارای صلاحیت واحدهای ثبتی در دست بررسی و ابلاغ است.

وی با بیان اینکه بعضی از استان‌ها دارای مشکلاتی در روند اجرای قانون حدنگار هستند، گفت: مقرر شد مشکلات برخی استان‌ها احصا و در جلسات آتی کارگروه‌ که در آینده برگزار می‌شود با حضور روسای اداره‌های استانی بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، این کارگروه و برگزاری جلسات در جهت اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اجرای قانون جامع حدنگار در سطح کشور و در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی به‌ویژه در محدوده و حریم شهرها که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن است انجام شده است.