نماینده مجلس: طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر عملیاتی شود

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به انجام مطالعه طرح جامع بنادر شمالی این، عملیاتی شدن این طرح از جمله مهمترین خواسته مردم این مناطق است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه، و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری اعلام کرد: با پیگیری‌ها، برگزاری نشست‌ها و بازدیدهای متعدد، در تیرماه امسال طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل گناوه، دیلم و ریگ با هدف ساماندهی فعالیت‌ها در افق ۱۵ساله در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مصوب شد و براساس این طرح، زمینه برای فعالیت ناوگان تجاری با تناژ بالاتر و ارایه خدمات مطلوب‌تر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بوشهر در حوزه حمل و نقل دریایی و تجارت به عنوان یکی از مهمترین استان‌های ساحلی کشور به شمار می‌رود و با توجه به جایگاه گناوه در کشور، امیدواریم با توسعه این بندر شرایط برای تردد کشتی‌های منطقه‌ای و بهبود نرخ اشتغال در منطقه فراهم شود.

جمیری اضافه کرد: بنادر ریگ و دیلم نیز از لحاظ زیرساختی شرایط مناسبی ندارند به همین دلیل طرح جامع آنها مصوب شده تا معضل موجود برای تردد ناوگان تجاری برطرف شود و دیگر متاثر از جزر و مد و رسوب‌گذاری نباشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه انتظار می‌رود زمینه برای عملیاتی شدن فاز نخست طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر در سال آینده فراهم شود.