نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض اخراج به خاطر کرونا

آمارهای دولتی حاکی از آن است که بیش از نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض اخراج موقت به خاطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض اخراج به خاطر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای دولت پرتغال حاکی از آن است که بیش از نیمی از کارگران در این کشور در معرض اخراج موقت به خاطر شیوع ویروس کرونا، قرار دارند.

روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 10 هزار نفر عبور کرد.

مارتا تمیدو، وزیر بهداشت پرتغال، در این باره گفت: موضوع مهار کرونا، شبیه مسابقه دوی صد متر نیست، بلکه یک ماراتن طولانی است.

وی از مردم این کشور خواست تا تلاش‌های خود برای مقابله با کرونا را افزایش بدهند، چرا که هنوز هیچ نشانه‌ای از پایان گرفتن این بحران به چشم نمی‌خورد.

تمیدور ادامه داد: زمان آن است که بین ترس و شجاعت تعادل ایجاد کنیم، شجاعت ماندن در خانه، کمک کردن به دیگران و درخواست کمک در زمان لزوم.

پرتغال تا دیروز 10 هزار و 524 مورد قطعی کرونا و 266 مورد فوت به خاطر ابتلای به این بیماری را به ثبت رسانده و مقامات بهداشتی این کشور می‌گویند انتظار می‌رود، شیوع این ویروس تا پایان ماه می ادامه یابد.

پرتغال اجرای وضعیت اضطراری در این کشور را برای 15 روز تمدید کرده و اعمال محدودیت‌های اجتماعی در این کشور به خصوص در شرایط کنونی که با نزدیک شدن به عید شکرگزاری شاهد شلوغ شدن شهرها در این کشور هستیم، را تشدید کرده است.