پیمانکار ۱۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به‌زودی انتخاب می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اعلام‌کرد: اراضی ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید تأمین شده و ۱۱۵‌هزار واحد به‌زودی با انتخاب پیمانکار وارد عملیات اجرایی و احداث می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید بهمن امسال در نشست خبری وعده داده بود که با انتخاب پیمانکار پروژهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید که تا قبل از عید انجام خواهد شد، عملیات شروع ساخت نهضت ملی مسکن از فروردین ۱۴۰۱ در این شهرها انجام شود.

در همین راستا امروز «علیرضا جعفری» خبر داده است که اراضی احداث ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تأمین شده و ۱۱۵ هزار واحد به زودی با انتخاب پیمانکار وارد عملیات اجرایی و احداث می‌شوند.

وی با اعلام استقبال متقاضیان از سکونت در شهرهای جدید که در ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید مکلف است تا شرایط زیست مناسب را برای شهروندان به وجود بیاورد که در این زمینه با همکاری معاونت معماری و شهرسازی وزارتخانه نسبت به بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها و همچنین بررسی وضعیت زمین‌هایی که قابلیت الحاق به محدوده را دارند، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه تعهدات باقی‌مانده اقدام ملی مسکن که از گذشته برای شهرهای جدید باقی مانده بود در طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده است، ادامه‌داد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، باقی مانده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شامل شرایط و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن می‌شود. بر این اساس تعهد شهرهای جدید در احداث واحدهای مسکونی تحت‌عنوان طرح نهضت ملی مسکن ۷۵۰ هزار واحد است.

وی تصریح کرد: بر اساس رقم تعهدی شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن (۷۵۰ هزار واحد)، ظرفیت‌سنجی و امکان‌سنجی برای شناسایی اراضی و فضاهای موردنیاز برای تأمین این تعداد واحد در دستور کار قرار دارد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید توضیح‌داد: بر اساس پتانسیل‌های موجود تاکنون زمین ۳۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است که از این میزان ۱۱۵ هزار واحد با انتشار فراخوان در حال تبدیل شدن به پروژه است و فراخوان انتخاب پیمانکار آنها آماده است. در تلاش هستیم تا در هفته‌های جاری پیمانکار این تعداد واحد تعیین و کلنگ‌زنی واحدها تا پایان سال انجام بشود.

جعفری گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی و همکاری معاونت شهرسازی و معماری، استانداران و ادارات کل راه و شهرسازی در حال انجام مقدمات و آماده‌سازی زمین‌ها و مصوباتی که برای اجرای طرح بهینه نهضت ملی مسکن مورد نیاز است، هستیم.

ایرنا