ژاپن: اقتصاد جهان به سمت بدترین رکود از زمان جنگ جهانی دوم پیش می‌رود

با توجه به آنکه بسیاری از کشورهای جهان، به خاطر کنترل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی را برای فعالیت‌های تولیدی در نظر گرفته و حتی آنها را متوقف کرده‌اند،‌ انتظار می‌رود در سال 2020 شاهد رشد منفی 2.8 درصدی اقتصاد جهانی، باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، پیش‌بینی کرد با توجه به اجرای برخی سیاست‌های محدود کننده که در کشورهای مختلف جهانی برای کنترل شیوع ویروس کرونا که به کاهش و یا حتی توقف تولید در آنها، منجر شده، شاهد رشد منفی 2.8 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2020 خواهیم بود.

این مؤسسه می‌گوید: این رشد منفی اقتصاد جهانی بسیار بیشتر از افت 1.1 درصدی آن در طول بحران اقتصادی سال 2009 خواهد بود.

توشی میتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن،‌ می‌گوید: شیوع ویروس کرونا باعث شده است اقتصاد جهانی با شدیدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون روبرو شود.

موتگی، تاکید کرد: تاثیر شیوع این ویروس بر اقتصاد جهانی، در کنار اقتصاد ژاپن، بسیار جدی خواهد بود و اقتصاد جهانی با بدترین شرایط خود از زمان جنگ جهانی دوم، روبرو شده است.

در حالی موتگی، این اظهارات را مطرح کرده که انتظار می‌رود بسته محرک اقتصادی یک هزار میلیارد دلاری، برای کمک به اقتصاد ژاپن، به زودی از سوی نخست وزیر این کشور،‌ تائید شود.

از طرف دیگر کارشناسان بر این باورند که علیرغم اجرای این بسته محرک اقتصادی، اما شیوع کرونا به افزایش تعداد بیکاران در ژاپن منجر خواهد شد و در سه ماهه چهارم اقتصادی شاهد افزایش 1.56 میلیون نفری تعداد بیکاران در این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهیم بود.