کارخانه‌ تولید شن و ماسه شهرداری باشت تعطیل شد

کارخانه شن و ماسه شهرداری باشت مستقر در رودخانه شوش این شهرستان برای رسیدن به منافع خود اقدام به از بین پوشش گیاهی منطقه و تعرض به اراضی ملی کرده بود که با حکم دادستان عمومی و انقلاب باشت تعطیل شد.

دادستان عمومی انقلاب اسلامی باشت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارخانه اقدام به برداشت غیر قانونی شن و ماسه در اراضی ملی، ریشه کن کردن تعداد زیادی درخت بید و گز و درختچه پنج انگشتی کرده بود.

سید علی حسن رجایی منفرد افزود: در صورتی که مسائل زیست‌محیطی در فعالیت های کارخانه شن و ماسه در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار نگیرد و بدون ضوابط اقدام به توسعه معادن کنند، در آینده نزدیک شاهد آثار و عواقب دردناک آن هستیم.

وی ادامه داد: اگر مدیران و مسئولان در ساماندهی معادن شن و ماسه باشت به وظایف خود به نحو احسن توجه نکنند، دستگاه قضایی تعارفی نخواهد داشت.

رجایی منفرد گفت: مراجه قضایی نیز پیگیر موضوع برداشت شن و ماسه و برداشت‌های بی‌رویه و تخریب رودخانه‌های این شهرستان است و گشت‌های بازرسی نیز تشکیل شده و تمامی مجوزهای غیرضروری لغو خواهد شد.

وی افزود: تا اطلاع ثانویه و کسب مجوز از اداره امور آب، محیط زیست و منابع طبیعی کارخانه شن و ماسه شهرداری باشت تعطیل می باشد.

رجایی منفرد تصریح کرد: برداشت هر گونه مجوز شن و ماسه در باشت با تایید ددستگاه قضایی آن شهرستان قانونی است و دستگاه قضا مکلف برحسن اجرای این دستورالعمل هستند.

وی ابراز کرد: کارگروه تخصصی با حضور دستگاه قضایی و ادارات مرتبط جهت رسیدگی به امور برداشت شن و ماسه تشکیل خواهد شد و نگرانی شهروندان در مورد برداشت شن و ماسه مطالبه به حقی است.

رجایی منفرد افزود: ۹۷ هزارو ۶۳۰ متر مربع از اراضی ملی این شهرستان امسال از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ پرونده تخلف و تصرف زمین های دولتی در مناطق مختلف این شهرستان امسال تشکیل و بررسی شد.

رجایی منفرد ابراز کرد: چاه تلخ، مله برفی، ده بزرگ، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

وی گفت: ۳۶ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل شد.